maandag 30 november 2015

week 9: wegomleggingen


Ik heb in 2014 eens een seizoen gehad zonder mankementen, en het leverde me een onwaarschijnlijk resultaat op in Ironman Frankfurt.
Maar dat zijn toch uitzonderlijke situaties. Een seizoen loopt meestal niet zoals gepland. Hier en daar moet er wel eens geschoven worden. Ziektes, blessures...ze zijn de vijanden van duuratleten, maar ze zijn niet altijd te vermijden.

Dit jaar heb ik er wel iets te veel van. Na de al zeer gecompliceerde seizoensstart qua lopen, eindigde ik vorige week ook nog eens met een knoert van een open wonde op mijn voetzool. Die heeft me deze week verhinderd om te lopen, te zwemmen en een paar belangrijke krachtoefeningen voor de beenspieren te doen. Kortom, 't was hier op maandag vloeken, grommen, jammeren en meer van dat soort geklaag.
Gelukkig herpakte ik me snel en maakte ik er een echte fietsweek van. En het werd een heel straffe week voor in de winter:
  • dinsdag een zware training op de rollen van anderhalf uur
  • woensdag een lichte training op de rollen van 1 uur
  • donderdag een buitenrit van goeie 51 kilometer met 3 tempoduurblokken van 10 minuten en 5 krachtblokjes van 2 minuten
  • vrijdag rustig woon/werk verkeer
  • zaterdag een mislukte lactaattest (zie verder)
  • en op zondag de kers op de taart: een rit van 110 km in grijs, winderig en naar het einde toe ook regenachtig weer. 110 km in november, ik denk niet dat ik dat ooit al gedaan heb


Best fier op deze bike week. Maar nu wil ik wel zo snel mogelijk weer de loopschoenen en het zwembroekje aantrekken. Geen goesting in nog veel getreuzel, want ik heb achterstand opgelopen in die 2 disciplines.

 Ondertussen ben ik dus op zaterdag tijdens mijn eigen lactaattest met mijn fiets van mijn rollen gekletst, waardoor mijn fiets nu met hopelijk te herstellen schade bij de fietsenmaker staat. En de artro scan van donderdag heeft me ook wel wat last bezorgd. Er werd een contrastof in mijn enkelgewricht gespoten om zo op de scan de schade aan het kraakbeen te kunnen ontwaren. Uitslag krijg ik pas deze week, maar de inspuiting bezorgde me de volgende dagen wel wat last in het gewricht.
Ik ben hongerig naar groen licht voor elke soort trainingen in elke discipline.

Dat ik de volgende maanden niet zal mogen berusten in minder lopen, heb ik bovendien in de verf gezet door me vandaag in te schrijven voor de North C-trail run begin maart. Ik ga daar voor de 21 km. Een zware loop door de duinen van Koksijde en Oostduinkerke. Dat wordt afzien: http://www.sportevents.be/2016/northctrail/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten