maandag 16 november 2015

week 7 : moeizaam


Het is moeizaam. Nu ik ook coach ben, is het toch een zoektocht naar een nieuw evenwicht. En nu het zwemmen een enorm werkpunt is, en mijn loopconditie mager is door de aanhoudende blessure, heb ik eigenlijk enkel mijn goede fietsconditie om op terug te vallen. En dan durft een mens wel eens in twijfel te slaan he...

Deze week 3 mensen vooruit geholpen met lactaattesten en begeleidingsgesprekken, en daarnaast ook schema's gemaakt en aangepast voor mijn 4 Trics-atleten. Het was druk dus bij Trics na mijn terugkeer uit Cyprus. En op school laten we er ondertussen ook geen gras over groeien. Toch hier en daar nog gaatjes gevonden voor eigen trainingen.



Opvallend was dat ik voor het eerst een goed gevoel had in het water donderdag. zou dat te maken hebben met de vele korte zwemsessietjes in Cyprus? Eindelijk iets om op verder te bouwen... heel erg gefocust op op spoor zwemmen en op de rotatie.

In de fietstrainingen heb ik een beetje gezondigd: van de kleine 4 uur op de fiets heb ik tochanderhalf uur in totaal in de INT zone gezeten. Was niet zo gepland, en is veel te veel in deze fase van het seizoen.

Maar dat compenseert mentaal wel voor het feit dat ik nog niet mag doorlopen en al mijn looptrainingen rustig moet doen. Volgende week krijg ik mijn nieuwe steunzolen. Cross fingers dat de oplossing hiermee dichterbij komt. En dan wil ik echt terug tempo's beginnen lopen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten