maandag 8 mei 2017

week 36: 14

Veertien uren trainen op een week: dat was al efkes geleden. Maar deze week klokte ik dus perfect op de 14 uur af.

Nochtans is dit met een kleine 240 fietskilometers niet echt een overdreven fietsweek. Ik werk met afwisselend een fiets- en een loop-overdrijfweek.
Zo is in deze trainingsblok zijn mijn basisvolumes: lopen 42km en fietsen 240 km. Deze week was een loop-overdrijf-week (ik had daar vroeger een vlotter engels woord voor, maar dat schiet me nu niet meer te binnen) met gewoon de basis van 240 km fietsen, maar wel 42 + 6 km = 48 km lopen.
Volgende week zijn de rollen omgedraaid en zou ik rond de 300 km moeten bollen.

Mijn lopen blijft maar verbeteren: zo zie ik deze tempo's staan in mijn logboek over de intervaltraining van maandag:
400m @ 3:30
800m @ 3:36
1200m @ 3:41
800m @ 3:34
400m @ 3:35 (met 3 scherpe bochten)

Woensdag liep ik een negatieve duurloop van 20,4 km aan 13,55 km/u, en zondag 16 km aan 13,6 km/u (met daarin 3 keer een kilometer rond 15 km/u).
Kortom, niks maar dan ook niks om over te klagen.

Wat het fietsen betreft, daar zit nog wel wat marge op. De tijdritfiets is van de haak gehaald deze week, en dat deed veel deugd. Donderdag had ik 3 blokken van 10 min INT voorzien. Maar ik merkte aan mijn 2e blok dat hij al iets minder scherp was dan de eerste. Nog veel afval in mijn lijf dus van de toch wel stevige duurloop van woensdag. Wijselijk besloten om de derde blok niet te doen. Die heb ik dan dubbel en dik opgenomen in mijn lange rit van zaterdag.

En zwemmen .... tja ik kan zwemmen hé .... ik kan redelijk zwemmen .... maar echt snel zwemmen, dat weten jullie ondertussen hé. 't Is niet voor mij weggelegd. Uiteindelijk kom ik altijd op dezelfde tempo's uit: tussen de 1:55 en de 2:00 per 100m. Ik heb wel voor de eerste keer een training van 3 km afgewerkt.

Volgende week staan er hoogtemeters in de Ardennen op het programma. En ... ik ga eens gaan sprinten in Henegouwen op zondag: 5 km RUN - 20 km BIKE - 3 km RUN. Total Loss!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten