maandag 22 mei 2017

week 38: de luie week

Na het speedy gonzalez geweld op de duatlon in Henegouwen, wou ik deze week nog 1 pittige training inlassen: een 16 km duurloop met tempoblokken op woensdag. Vanzelfsprekend waren de benen op maandag nog helemaal verzuurd. Op dinsdag voelden ze al wat beter aan. Dus met veel moed gestart aan de key training op woensdag. Maar het was onmiddellijk duidelijk: er zat geen jus meer in mijn benen, alles deed pijn en de verschroeiende eerste hitte deed er ook geen deugd aan. Het werd krasselen tot thuis. Recup-periode was sowieso voorzien en daar had ik nood aan, zo bleek.

Maar het werd meer dan recup, het werd uiteindelijk een uiterst luie week (met een - cruciaal - veel te zwaar feestje op vrijdagavond, weekend-werk en een mooie zondagnamiddag met mijn zoon Robben in het Astridpark)







Niet goed natuurlijk zo'n luie week. Actieve recup is niet hetzelfde als niets doen.



Maar ik kan wel verklappen dat ook passieve recup resultaat oplevert. Vandaag was mijn eerste training van de nieuwe trainingsblok een fantastische: 22 km lopen met daarin ook 3 tempoblokken van 3 km. Maar daarover volgende week meer.

Maar desalniettemin: mijn vorige week was er geen om trots op te zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten