zondag 15 oktober 2017

Road to Roth week 2: extensieve zone

't Zijn de eerste trainingsweken, dus veel speciale trainingen moeten jullie op dit moment niet verwachten. De bedoeling van de eerste maand is om te wennen aan de dagelijkse trainingsroutine. Bijna alle trainingen worden dan ook in de extensieve zone afgewerkt: basisconditie kweken en proberen om wat overtollig vet te verbranden.


Enkel de zondagsrit was wat geaccidenteerd. Ondanks de korte nacht (met open mond zitten kijken naar het WK in Kona (Hawaii)) had ik een paar cartouchen in mijn rugzak zitten: eerst eens het gashendel opengezet op de kasseien van Mater, en dan langs de Schelde ook nog eens koers gemaakt. Dat leverde een training op met veel extensief werk, maar ook wel wat gevarieerd intensiever werk.


Niet de bedoeling om dat heel veel te doen in deze fase van het seizoen, maar nu en dan eens prikken mag wel, vooral in het water en op de fiets. In het lopen ben ik nog uiterst voorzichtig: de benen voelen nog niet luchtig aan, ik rol nog niet over de macadam zoals moet. Dus het gevaar op blessure is in het lopen nog te groot. Al blijven de tempo's van mijn extensieve looptrainingen wel deftig (4:34 en 4:40).

Voorlopig enkel rustig en goed nieuws vanop het trainingsfront. Nu is het zaak om ook wat gewicht te laten wegsmelten: met mijn 74,3 kg sta ik nog te zwaar. Ideaal voor mij is als ik vrij snel rond de 73 kg kan hangen in deze fase.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten