dinsdag 17 oktober 2017

Tussendoortje: SWOLF?!

Ze zijn nog braafjes bij Swimsmooth, tijdens het neerhalen van de SWOLF als efficiëntie-parameter voor het zwemmen. Met mijn kleine handjes, niet zo mobiele schoudergewrichten en zwakke ape-index (ik ben een aap, ik weet het, maar niet als het over de relatieve lengte van de armen t.o.v. mijn romplengte gaat) weet ik er alles van.
Samengevat: de SWOLF-index is geen kl***n waard, maar lees toch dit eens om er overtuigd van te geraken: swimsmooth over SWOLF

Oh ja, heb ik al gezegd dat Swimsmooth de max is! Swimsmooth boek lezen + daarop gebaseerd trainen zorgde ervoor dat een baksteen als ik in 2014 in Frankfurt 1u13 zwom over 3,8 km in plaats van de 1u22 van voorheen. En ik kwam fris als een hoentje, uhm ... als een vis, nee...als een amfibie ... uit het water.




2 opmerkingen: