zondag 10 maart 2019

week 15 en 16: balanceren

Ik probeer hier even 2 weken samen te vatten. In mijn laatste blogpost vermeldde ik dat ik met een verkoudheid kampte. Ik dacht met 3 rustdagen erger te voorkomen, en dat leek op woensdag ook werkelijkheid te worden, want ik reed die dag een super straffe eerste Vlaamse Ardennentraining.



Maar, jullie zien het al aan het schema hierboven. Vanaf donderdag brak de verkoudheid pas echt door: spierpijnen, hoofdpijn, geen energie, ziek .... Van trainen was geen sprake meer.

En daarna is het altijd zoeken wanneer en hoe je terug de trainingen kan opbouwen.



Dat is me deze week goed gelukt. Rustig opbouwen met kalme trainingen. Op woensdag en donderdag twee keer prikken met toch wel intensievere trainingen, merken dat de hartslagen nog te hoog liggen, vrijdag nog eens terugschakelen naar volume zonder in intensiteit te gaan. En dan in het weekend vaststellen dat ik het goed heb aangepakt: de verhouding tussen hartslagen en intensiteit is terug hersteld.

Dat hebben we dan ook weer mooi 'overleefd'. Dit zijn toch de fasen waar je heel veel hebt aan ervaring, en waarin 'het hoofd koel houden' je veel kan opleveren.

Volgende week staat er een pittige trainingsweek gepland. Ik heb het gevoel dat ik dat nu wel aankan.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten