zondag 31 maart 2019

week 19: fris in 't kopke

Met een loopblessure toch de spirit hoog houden? Het is me deze week gelukt. Ik trainde meer dan 11 uur en was duidelijk meer gefocused op wat ik wel nog kan (core, zwemmen en fietsen) dan op wat nu eventjes niet meer kan (lopen).

Vandaag zondagnamiddag vluchtte ik voor Merelbeke carnaval en werd mijn zwemstijl vakkundig geanalyseerd door mijn zwemcoach Frederic: het water attaqueren en toch de controle bewaren wordt mijn volgende focus.

Op mijn fiets voel ik me ondertussen in mijn sas. Veel tempowerk gedaan deze week: op de rollen op maandag, een lange buitenrit op woensdag en op zaterdag reed ik een zeer pittige korte rit langs de kanten van Moortsele en Dikkelvenne: veel doorgetrokken op lange stukken vals plat. In totaal 243 km gefietst deze week.


Ook volgende week moet ik de loopschoenen nog eventjes laten staan. Pas volgend weekend verwacht ik opnieuw te kunnen testen. Ondertussen moet ik onder andere mijn gluteus-spieren versterken. Die werden in een test deze week opgemerkt als een zwakkere schakel in de ketting. Dan doen we dat hé: 50 jaar worden is geen excuus om het te laten hangen. 😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten