maandag 1 januari 2018

Road to Roth week 13: vol aan de bak

Eerst een vooral wens ik iedereen die mij via deze weg volgt, een geweldig en sportief 2018 toe. En af en toe ook eens wat leesplezier op deze blog. 😄

Wie het wat volgde hier, weet dat ik in december even in het sukkelstraatje terecht kwam. Eerst een recuperatieweek die iets te veel passieve recuperatie inhield. En toen ik de teugels weer strakker trok, werd ik ziek. Gelukkig heb ik december en dus ook 2017 met een zeer positieve noot kunnen eindigen: een klapper van een trainingsweek die me weer helemaal op de rails zette.






2 zwemtrainingen, 3 core stability sessies, 3 looptrainingen en niet minder dan 5 fietstrainingen. Dat kan tellen! Het was natuurlijk ook een echte vakantieweek voor mij, dat hielp ook wel. Op 2 januari ga ik terug aan de slag en moet ik terug meer puzzelen in mijn weekplanning. Maar ik voelde vooral veel toewijding, goesting en plezier, niet alleen tijdens deze 13 trainingsuren. Want ik ben deze week ook bezig geweest met het uitstippelen van mijn groot trainingsplan voor 2018. De weg naar Roth is grofweg uitgetekend. Het fijnere planningswerk is een werk dat nooit ophoudt. Ondanks het imposante karakter van zo'n plan in aanloop naar een full distance triatlon (man, er zijn nog veel trainingsuren nodig), geeft het ook rust. Je weet: als ik dit uitvoer dan is datgene wat onmogelijk lijkt, voor de 5e keer mogelijk (ps mogelijk is niet hetzelfde als bereikt).

In deze mooie week voelde ik zoals voorspeld natuurlijk ook de naweeën van mijn ziekte. Het beste voorbeeld om dat te schetsen, is de zaterdag. Na de tempoblokken in het lopen was mijn hartslagrecuperatie minder goed dan normaal. En de sweet spot training op de fiets die ik er 's avonds nog aan toevoegde, was lastiger dan ze hoorde te zijn. De benen voelden redelijk kapot aan. Goed dat ik op zondag enkel wat recuperatiewerk voor de boeg had. Zelfs met heel veel rugwind slaagde ik er op zondag niet meer in om veel snelheid te maken op de fiets.

Nu een dagje rust op 1 januari en dan 6 dagen met hopelijk veel leuks erin om volgende week over te kunnen schrijven.



2 opmerkingen:

  1. Een gezond en sportief jaar gewenst !

    David

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes in 2018. Ik volg iedere week geboeid de blog.

    BeantwoordenVerwijderen