zondag 29 september 2019

week 45: voila

Voila sé, job done! Vandaag heb ik de laatste echte training van het seizoen gedaan. Het was een echt sterke training: 15 km gelopen aan tempo 4:21, dat is redelijk goed doorgeven, maar het ging zeer vlot.
Midden deze week had ik niet het gevoel dat dat nog in de tank zou zitten.



Maandag en dinsdag ging het lekker, mooie trainingen. Woensdag efkes gas terugnemen, om dan donderdag 2 km te zwemmen en 17 km te lopen. Ik kwam donderdag terug van het zwembad, en ik was precies een ballon die leegliep. Nul energie. Looptraining moeten skippen, vrijdag gans de dag les gegeven, en op weg terug naar huis kon ik de pedalen nauwelijks rond krijgen. Pfff. Ziekskes zelfs 's avonds. Veel water drinken, vitamine C opnemen, vroeg slapen, niet panikeren, ....

Gelukkig merkte ik zaterdagvoormiddag direct dat het plaagske gepasseerd was en niet direct veel schade had achtergelaten. Om geen risico te nemen verving ik mijn laatste fietstraining van 110 km door een binnentraining van 2 uur op de rollen (dat was al even geleden). Twee keer een blok van een half uur aan 246 watt zat erin, dat was niet van de poes. Af en toe - als je zo 20 minuten ver bent in zo'n blok bijvoorbeeld - denk je efkes: moet dit echt? Maar het was niet moeilijk om het kopke scherp te zetten: gewoon denken aan de eerste 45 km van het fietsparcours  Ironman 70.3 lanzarote


En als ik er bij vermeld dat de eerste 30 km recht naar het noorden is, en dat dit de weersverwachting is daar zaterdag ....

(Jawel, 5 beaufort uit het noorden)

.... dan is het tekeningske ongeveer gemaakt zeker.

Velen zeggen dat je daar moet inhouden. Sorry, maar ik denk dat ik daar mijn kans moet grijpen om de achtervolgingsrace direct na het zwemmen in te zetten. Daar moet ik opschuiven in de wedstrijd. Tuurlijk dat ik me niet volledig moet opblazen, maar als ik zaterdag de benen van Gérardmer heb, dan ga ik ze toch niet negeren.

Gérardmer, het magische woord is er uit. Ga ik zo'n topdag 2 keer kunnen hebben op 4 weken tijd? Geen idee. Maar mijn topprestatie daar geeft me alleszins veel vertrouwen en eigenlijk ook veel rust. Drie wedstrijden had ik dit seizoen al moeten cancelen, maar die ene dag in Gérardmer heeft mijn seizoen in één klap geslaagd gemaakt. Ik heb terug het vertrouwen dat ik niet te oud geworden ben om te vlammen. Met zo'n geslaagde dag reeds in the pocket, kan ik rustig toeleven naar Lanza.

Volgende week zaterdag zal ik wel goed te volgen zijn via internet. Ik maak hier volgende week nog duidelijk hoe je me virtueel kan volgen en steunen.

V(l)am(m)os!!

Christophe

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten