dinsdag 4 september 2012

Goede vibes op de trainingen, maar slecht nieuws uit Frankrijk


9u15 POWER & CORE STABILITY TRAINING 0u45m

Vandaag een verschuiving in mijn power-oefeningen. Het blijven dezelfde oefeningen en ik moet ze ook allemaal drie keer doen, maar in plaats van 3 keer 30 seconden de oefeningen uitvoeren en daarna 30 seconden recupereren, Gaat het er nu om om 3 keer 40 seconden work-out en 20 seconden recuperatie. Dat is dus een verhoging van 33% van de work out, en een verlaging met 33% van de recuperatietijd. En dat voel je natuurlijk. Bij de laatste herhaling van zowat elke oefening voelde ik duidelijk de vermoeidheid binnensluipen in de spieren.

12u SWIM 0u45m29s; 2200m

En enige uurtjes later stond ik alweer aan de rand van het zwembad voor een technische training.


Distance
Work out
Aids
Recup
Repeats
WARM UP
300
In (breathing low)

30 sec after
1
200
Up : kick on side / Down : swim
Fins
20 sec after
1
100
Smooth swim



BUILD
200
50m (25 faster - 25 easy)

15 sec during
4
MAIN SET
200
Up : kick on side / Down : swim
Fins
20 sec after
1
200
Up : broken arrow / Down : swim
Fins
20 sec after
1
200
Swim proud

20 sec after

300
Up : kick on side / Down : swim
Fins
20 sec after
1
200
Swim proud


1
COOLING DOWN
200
easy


1
100
easy
pull buoy

1



















Het was dan ook niet te verwonderen dat tegen 't einde van deze training mijn schouderspieren echt wel pijn begonnen te doen. De laatste 500m waren niet echt mooi meer, maar alles daarvoor is echt hoopgevend. Ik voel steeds beter worden in het water.

Vandaag kwam er echter ook slecht nieuws uit Frankrijk. De Challenge Vichy wordt verschoven van 18 augustus naar 1 september 2013. Da's verdomd vervelend, want praktisch quasi onhaalbaar voor mij. We hadden zo'n mooie plannen : eerst Vichy en daaraan gekoppeld een weekje vakantie in Frankrijk met vrienden. We zullen de zomer opnieuw moeten bekijken, en ik zal op zoek moeten gaan naar een nieuwe wedstrijd in augustus. Misschien wordt het dus toch nog Kopenhagen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten