zondag 14 oktober 2012

Topsport


Jongens jongens, wat ik deze nacht op internet gezien heb, dat was toch echt topsport. Niet gewoon.

Bij de mannen Marino Vanhoenacker die hoog spel speelde, en met 8m30s voorsprong aan de marathon begon. Maar in die marathon moest hij de prijs betalen voor zijn schitterende fietsprestatie. Je zag hem tijdens de bevoorrading zowat alles vastgrijpen wat hij te pakken kon krijgen om over en in zijn lichaam te gieten. Maar het kon niet baten. De machine begon te sputteren, en uiteindelijk moest hij beginnen stappen, wat eindigde in een opgave. Ondertussen werd hij voorbijgesneld door een aantal toppers die uit de achtergrond kwamen. En niemand kon tippen aan de Australiër Pete Jacobs. Achter hem ontspon zich een fantastisch duel tussen Duitser Andreas Raelert en Belg Frederik Van Lierde, die op een bepaald moment schouder aan schouder liepen, en in de laatste kilometers elkaar bestookten met demarrages. Van Lierde zou in de laatste 2 km het onderspit delven, maar dus een fantastische 3e plaats halen. In zijn interview met Ironman.com vertelde een uitgelaten Van Lierde, dat hij in de eerste 2 delen van de marathon een klein beetje had ingehouden. en toen zei hij: "In the last part I opened up the gas, it was pure adrenaline", en dat met een brede grijns. Niet te doen hoe fris die gast er nog uit zag.

Bij de vrouwen werd het super spannend. De Zwitserse Caroline Steffen liep continu aan de leiding. Achter haar werd Leanda Cave ingehaald door Miranda Carfrae, maar ze weigerde af te geven, en liep er Carfrae onmiddellijk terug af, om dan in één ruk ook Steffen te grazen te nemen. Schitterende overwinning, Van Leanda Cave, die nu niet alleen wereldkampioen halve Ironman, maar ook werldkampioene Ironman is (op één seizoen). De opportuniteit van een seizoen zonder Chrissie Wellington heeft Cave niet laten voorbijgaan.

Om 4u deze nacht ben ik dan maar in bed gekropen, om zoete dromen te dromen van Hawaïi.....ooit....misschien.....eens.

Vandaag heb ik enkel een looptraining gedaan. Voor het eerst weer drie looptrainingen in een week dus. 't Zijn korte trainingen, maar het doet toch deugd.

15u30 RUN 0u34m27s; 7 km; 12,2 km/u; gem HSL 130; max HSL 150

Een rustige training, maar na 5 km kon ik het niet nalaten om efkes een paar honderd meter het gashendel open te draaien. Inspired bij Frederik Van Lierde. : )
Dat was echt lang geleden. En deugd dat dat deed.


Ik heb er een rare trainingsweek opzitten. Ik heb 3 keer gezwommen, 3 keer gelopen en 2 keer power training gedaan. Maar ik heb NUL kilometer op de fietsteller deze week. Niet mijn gewoonte, maar ja 't liep gewoon zo. 't Was dan ook een razend drukke week.
Volgende week zal ik het evenwicht zeker opnieuw herstellen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten