zondag 17 februari 2013

One hundred


8u35 BIKE 3:38:55; 102,63 km; 28,1 km/u; gem hSL 129; max HSL 161

De eerste 100-kilometerrit van het jaar is een feit. Met de bende van tritraining. IK had het enerzijds wat overschat en anderzijds wat onderschat.

Ik heb al bij al zeer vlot de kaap van de 100 kilometer gerond. Weinig problemen, integendeel ik had vooral slappe benen tussen kilometer 20 en 40. Daarna reed ik goed mee.

Maar 't is godverdoeme een bende met goeie coureurs zulle. Het tempo lag eigenlijk toch een klein beetje te hoog voor mij om goed te zijn. Ik heb veel te veel in de INT-zone gezeten. Dus in tegenstelling tot het gevoel dat toch wel goed zat, zeggen de objectieve cijfers van de hartslagmeter, dat ik - als ik zelf het tempo had mogen bepalen - het wel een stukje trager had afgewerkt.

Volgende week zou ik de 95 km van de omloop het nieuwsblad eventueel op mijn eentje rijden. (dan ga ik het zeker wat kalmer aan doen). Maar 't zal afhangen van het weer. Als het opnieuw kouder zou worden (zoals sommige voorspellingen zeggen) ga ik mij misschien content stellen met de 65 km. We zien wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten