maandag 20 mei 2013

brick training


Vandaag een korte maar intensieve brick training. Eenvoudig maar ... don't try this @ home. Toch niet als je nog geen stevige basisconditie hebt.

Het plan :
1 uurtje fietsen + 6 km lopen!
  • Fietsen - na de opwarming (met daarin 3 versnellingen van 30 sec om de spieren wakker te maken) 17 minuten hoog intensief (5 slagen onder tot op overslagpols), dan 2 minuten rustig recupereren, en dan nog eens 19 minuten hoog intensief), daarna rustig uitbollen.
  • Transitie : de schoenen stonden klaar dus de bedoeling was een echte transitie te doen
  • Lopen - 3 kilometer uit de sloffen schieten (15 km/u zou zeer mooi zijn) en daarna versnelling lager schakelen voor 3 extensieve kilometers.

De uitvoering:

BIKE 0:54:47; 30,3 km; 33,2 km/u (alle INT stukken schoon boven de 35 km/u); gem HSL 131; max HSL 149

TRANSITIE 0:01:35

RUN 0:26:36; 6,2 km; 14 km/u; gem HSL 142; max HSL 156
eerste 3 kilometer schoon boven de 15 km/u; laatste 3 allemaal rond de 13 km/u

Maar vooral - gans de training een super gevoel. Alles verliep vlotjes, nooit ook maar de minste moeite gehad.
En die eerste kilometers lopen, da's telkens weer kicken voor mij hé. Dan voel ik me echt de max. Ondanks het feit dat dit op training was, weet ik heel goed dat het op dat moment voor mij in wedstrijd lijkt alsof alle atleten rond mij stil staan.

Deze training is ook het startschot voor 2 vernieuwingen in mijn schema :
  1. brick training : fietsen en daarna lopen zal er vanaf nu elke week moeten inzitten
  2. tempo training : ik ga zeker bij het fietsen er vanaf nu regelmatig van deze snelle blokken tussensteken. Met de nadruk ook op de lengte van de blokken (tussen het kwartier en het half uur)
Hoe belangrijk een trainingsdag van minder dan anderhalf uur soms kan zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten