dinsdag 21 mei 2013

worstelen


Als amateur-triatleet met een gezin en met een full time job, kan je niet continu op alle 3 de disciplines vol petrol geven. Dit jaar heb ik het zwemmen wat achteruitgezet op de prioriteitenlijst, en dat laat zich sowieso voelen.

Als i keens wat minder kan zwemmen, voel ik direct een achteruitgang. En als ik nu dan ook nog eens probeer om  - na maanden werken aan ligging in het water en arm insteek - ook nog eens te werken aan mijn catch-techniek, tjaaaa... dan lig ik af en toe toch wel te worstelen in het water. Zoals vandaag dus.

10u SWIM 0:50:30; 2500m

500 (tempo 2:01)
400 (6/3/6 - swim) with fins
400 (tempo 2:02)
300 pb + paddles
300 swim (tempo 2:03)
200 pb + paddles
200 swim (tempo 2:04)
100 swim (tempo 2:02)
100 pb easy out


Mijn zoon had een vrije dag, en ik had hem meegenomen naar het zwembad. Toen hij het beu was om baantjes te trekken en verveeld zat te kijken naar mij vanop de startplank (of hoe noem je dat?) gaf ik hem de opdracht om in de gaten te houden of ik mijn armen ooit over de middellijn van mijn lichaam laat komen (hetzij bij de insteek, hetzij bij de catch). Hij was formeel - dat doe ik niet meer. Joehoe!
Maar hij had wel gezien dat ik rechts mijn catch-beweging breder maak dan links. Okay, daar ben ik iets mee. Nog iets om op te letten. : s


Geen opmerkingen:

Een reactie posten