zaterdag 18 mei 2013

Van de Wiele Classic


Mooie training vandaag. Om 9u30 startte ik aan de 134 km (langste route) van de Van de Wiele Classic. Heel stillekes was het aan het startpunt in Zwijnaarde, en dat zou zo blijven de rest van de route. Ik reed bijna gans de rit helemaal alleen - het werd dus een solotraining. Ik vond het best aangenaam om niet geconfronteerd te worden met zo'n pelotons wielertoeristen.

Verbazingwekkend genoeg wist ook het parcours me te verrassen. Ondanks het gekende Zwalm en Vlaamse Ardennen landschap kwam ik toch voor zeker 50% van de rit op onbekende wegen.

Qua training heb ik er wel wat de pees opgelegd : eerste 100 km vooral afwisselend hoog-extensief en intensief. Dan eens 20 km goed doorgesjeesd : vooral intensief (dicht tegen de overslagpols) en in verzuring (boven de overslagpols) gevlamd. Daarna de laatste 10 km een cooling down gedaan.

Voor de eerste keer dit jaar boven de 130 km, en 't heeft echt deugd gedaan.

9u30 BIKE 4:34:00; 131,7 km; 28,9 km/u; gem HSL 128; max HSL 156; 1069 hoogtemeters

Meer dan 210 fietskilometers op 2 dagen. Good job!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten