woensdag 18 september 2013

core & strength


Ik denk dat het inderdaad wel wat begint op te vallen : in de eerste maanden van de trainingscyclus neem ik/heb ik veel tijd om te werken aan core stability en aan krachttraining. Da's ook wat alle moderne triathlon-trainers aanraden : gebruik de winter om aan je 'core and strength' te werken. Het maakt je klaar voor het zware werk dat je verder in 't seizoen te wachten staat, en het is zeer belangrijk qua blessurepreventie.

Vandaag was ik dus opnieuw terug te vinden in de fitness voor :

45 minuten opwarming op de fiets - 38 minuten core + strenght - 15 minuten cooling down op de fiets


BIKE 1:00:00; 27,1 km; 27,1 km/u

alles op souplesse met slechts 120 watt weerstand. Easy

CORE STABILITY + POWER TRAINING 0:38:00

Voorlopig ben ik me wat aan het behelpen en klaarstomen met een combinatie van oefeningen uit mijn vorige seizoenen. Volgende week dinsdag begin ik met een schema uitgewerkt door Bart van Fitality.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten