donderdag 18 april 2013

Col du Vent


Wat oorspronkelijk een 130 km moest worden, is er uiteindelijk een 113 geworden, maar er is wel getraind als de beesten vandaag.

Het schijnt dat het op Hawaïi enorm kan waaien. Wel bij ons ook. Wat er vandaag over ons land blies (5 of 6 beaufort) dat was niet van de poes zulle.
Elke meter die bij tegenwind gereden werd, was er één waarvoor geknokt moest worden. Elke moment zijwind was een zware test voor het evenwichtsgevoel, en elke meter meewind was het zaak om niet te overdrijven. We hebben het even getest en kwamen vrij snel op een snelheid van 50 km/u. (al moet ik zeggen dat mijn compagnon nog een stukske rapper kon dan mij.)

'Compagnon', zeg ik, want Stefaan heeft ook zo'n 50 à 60 km meegebold. Het moet een hilarisch beeld geweest zijn zo naast elkaar op den dijk vloekend en wringend tegen de wind, en ondertussen een klapke proberen doen. Zeker tien keer gezegd : "wazegde?" : )

Stefaan noemde het platte stuk van Deinze richting Olsene - Kortrijk op een bepaald moment Co ldu Vent. We reden op een plat stuk en trapten op een bepaald moment 300 watt, gewoon om te proberen toch nog iets vooruit te geraken. Dat moogt ge inderdaad een col noemen.

Ik was redelijk choco als ik thuis kwam. De benen deden pijn, de onderrug deed pijn. Maar het kopke zat goed. Goed getraind. Gewoonweg goed bezig. Voila!

12u BIKE 3:55:56; 112,9 km; 28,7 km/u; gem HSL 126; max HSL 165



1 opmerking:

  1. Idd wa een w<ind ! kzou 5uur doen .. deed er 4.55 die 5' extra zag ik niet meer zitten !!
    norbert

    BeantwoordenVerwijderen