maandag 29 april 2013

zondagse interval


Vandaag de laatste dag van een zeer zware 16-daagse trainingsblok. Om die af te sluiten, zette ik de intervaltraining die ik vrijdag moest laten vallen, op zondag terug op de menukaart. Ik had er op voorhand weinig zin in, maar was nog niet goed buiten of mijn goesting kwam al terug.

10u RUN 0:57:12; 12,75km;13,4 km/u (tempo 4:28); gem HSL 139; max HSL 167

De interval in het midden bestond uit 5 * 800m met tussenin telkens 300m recup. De tempo's lagen telkens mooi boven de 15 km/u

INTV 1 3:57
INTV 2 3:52
INTV 3 3:51
INTV 4 3:54
INTV 5 3:47


Wat nu volgt is een beetje een atypische periode.
Niet deze week, maar de week daarna kan ik om praktische redenen weinig tot niet trainen.
Maar ook deze wek ben ik eigenlijk wel toe aan resuperatie. Dat voel ik gewoon aan mijn lichaam.

Dus - op maandag doe ik deze week gewoon rustdag, dan train ik drie dagen, maar niet al tè zwaar, dan doe ik het opnieuw rustig aan, want op zondag probeer ik er eens een serieuze lap op te geven op mijn eerste voorbereidingswedstrijd van het seizoen : de kwarttriatlon van Lille (die misschien een duatlon wordt, want het water is nog maar 11,5° celsius).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten