vrijdag 5 april 2013

downers en uppers


't Zijn drie rare dagen geweest. Woensdagochtend stond ik op en ik kreeg bij de eerste stap uit mijn bed een - figuurlijke - koude douche. De achillespees had blijkbaar zwaarder dan verwacht gereageerd op de duurloop van dinsdag. Aouch dat was toch wel pijnlijk, en vooral mentaal is dat lastig. De schrik op een nieuwe ontsteking (zie vorig seizoen) werd plots alomtegenwoordig.

Soit, niet veel tijd om over na te denken, want ik vertrok voor drie dagen op voorbereiding voor een strategisch MTB spel weekend dat ik samen met anderen organiseer in een - uhm - niet te benoemen streek (er lezen ongetwijfeld deelnemers al dan niet stieken mee : ) )

Eerst snel nog een zwemtraining afgewerkt alvorens te vertrekken :

WOENSDAG

9u SWIM 0:41:26; 2100m

500 IN (tempo 2:02)
300 (50 kick on side - 50 swim- fins
300 (50 6/3/6 - 50 swim)
200 faster (tempo 1:53)
200 paddles (tempo 1:58)
200 swim (tempo 1:58)
200 paddles (tempo 2:00)
200 easy out (pb)(tempo 2:03)


De sprong vooruit is duidelijk geconsolideerd. Goed nieuws!

Daarna 'en route', en eens aangekomen onmiddellijk de MTB op voor een parcoursverkenning. Echt trainen kan je dat niet noemen, want om de 5 minuten moet je dus stoppen, op de kaart kijken, afwegen of dit een goeie post is of niet, nog en beetje verder kijken, terugkeren. Maar gezien het parcours wel serieuze krachttraining nu en dan.

Maar ook hier nog eens minder nieuws. Mijn MTB zo goed als kapot. Mijn achterderailleur is volledig vastgelopen (geen beweging meer in te krijgen), ik lag op het middenste blad en heb daar dus 2 dagen op moeten rijden. Verder zijn mijn kleinste tandwielen achteraan minder versleten dan mijn ketting, waardoor de ketting in die regionen continu verspringt (wegens te veel kracht op zetten natuurlijk). Kortom, van 3 * 8 versnellingen, werd ik nu beperkt tot 1 * 5 versnellingen. Op dit parcours een ernstige domper op de feestvreugde, en eigenlijk quasi onmogelijk.

MTB (of zoiets) 1:30:00

DONDERDAG

In de voormiddag ongeveer hetzelfde liedje als de vorige namiddag

MTB (of zoiets) 1:30:00

Een beetje frustrerend, maar ook 2 keer goed nieuws :
1. Ik voelde op de MTB toch wel dat ik dit jaar meer kracht kan ontwikkelen dan vorige jaren. De krachttraining en de focus op het fietsen hebben toch al wat vruchten afgeworpen.
2. Geen teken meer van enig probleem aan de achillespees. Raar, heel raar. Zou het gewoon een stijfheid geweest zijn, en geen ontsteking. Dat zou goed nieuws zijn. Maar niet te vroeg victorie kraaien - afwachten en voorzichtig zijn.

BIKE 2:45:21; 70,75 km; 25,7 km/u; gem HSL 121; max HSL 173; 903 hoogtemeters!!

Gevoel nummer 1 en 2 werden bevestigd tijdens de namiddagrit met de koersfiets. Ik had toch wel goeie benen. Heb eens een kwartier een enorme streep getrokken aan 38 - 39 km/u op het groot mes rond de overslagpols (met wel wat meewind, maar toch op zeer golvend terrein). En op de hellingen was ik toch wel sterk. Het was nochtans mijn eerste klimtraining van het jaar. Spinning, krachttraining en kilometers bollen...het werkt wel degelijk!!!
Dat geeft mogelijkheden voor Zurich. Hard blijven doortrainen en -fingers crossed - blessurevrij blijven.

VRIJDAG

Opstaan 's morgens en onmiddellijk de loopschoenen aan voor een trail run. Ik heb hem zeer kort en zeer voorzichtig gehouden omdat ik het lot niet wil tarten, en vooral de pees efkes kort wilde testen. Conclusie : ik voel niks meer aan de pees. Morgen eens kijken of ze ook een duurloop van 14 km aankan.

RUN 0:34:27; 6 km; 10,5 mk/u; gme HSL 128; max HSL 161; 210 hoogtemeters

210 hoogtemeters op 6 km - dat kan tellen hé?

Soit, een bewogen driedaagse met uppers en downers. Op naar een weekend met SWIM of kracht op zaterdagvoormiddag, RUN op zaterdagnamiddag en LONG BIKE op zondag. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten