dinsdag 2 april 2013

hindernissen


Maandagochtend werd ik heel vroeg wakker (5u55 - ik herinner me het goed omdat het zo'n opvallend gegeven was op mijn klok). Ik voelde me verschrikkelijk misselijk en dat is gans de dag blijven aanhouden. Zware krampen in maag en darmen, en geen energie. Ik ben overdag 2 keer in mijn bed moeten kruipen en als een blok in slaap gevallen.
Er was geen sprake van de geplande zwem- en fietstraining dus.

Dag verloren, maar gelukkig was op dinsdagochtend alles van de baan. Ik dan maar 's morgensvroeg met zoon Robben naar het zwembad om de zwemtraining van gisteren in te halen.
Maar de hindernissen waren nog niet helemaal overwonnen. Er was in het zwembad een technisch defect opgetreden 's nachts, het water was serieus gezakt en ze waren bezig om het euvel te herstellen. En wij dus wachten...wachten...wachten. En uiteindelijk afdruipen. Jammer!

Gelukkig heb ik dan 's namiddags zonder enige hindernis mijn looptraining kunnen afwerken. Eindelijk, de trainingsweek is begonnen. : )

15u30 RUN 1:22:29; 17,35 km; 12,6 km/u (tempo 4:45); gem HSL 131; max HSL 151

Een erg mooie vlakke extensieve duurloop, waarin ik voor de eerste keer de kilometers opdreef tot boven de 15, en waarin ik mijn hoog extensief tempo heel mooi aanhield. Alle kilometers zijn gelopen tussen 4:38 en 4:50. Zou een fantastisch tempo zijn tijdens de Ironman, want zou me een fantastische 3u20 opleveren. Dat zou een droomtijd zijn!

Enige minpunt was toch enige verstijving in mijn alom gevreesde rechter achillespees. Al til ik er niet al te veel aan, ik blijf gewoon mijn achillespeesoefeningen herhalen elke dag, en kijk goed uit of mijn pees goed soepel is alvorens een nieuwe looptraining aan te vatten. Maar toch het blijft mijn zwakke punt. Volgende week laat ik me alleszins nog eens preventief onder handen nemen door de osteopaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten