woensdag 17 april 2013

Meestal als ik begin te lopen ...


Meestal als ik aan een looptraining begin, is het alsof mijn benen juichen. Ik heb altijd een tof gevoel in die eerste meters. Ik heb het al gezegd : 'lopen is thuiskomen voor mij'. Lopen was de eerste sportdiscipline waar ik zo ongeveer rond mijn dertigste mee begonnen ben (voetballen is een spelleke hé, geen sport : ) ), waarmee ik de aanval op - mja - zowat 17 overtollige kilo's heb ingezet.

Maar vandaag waren de benen helemaal niet aan het juichen. Ze waren aan het afzien, voelden loom aan, ja zelfs wat dik, ze waren zwaar. De hartslag was ook direct iets hoger. Nee, geen aangenaam gevoel om een looptraining te starten, al zeker niet als het een intervaltraining is. Maar na 4 km voelde het allemaal al wat beter aan, ik begon mijn eigen benen weer te herkennen.

15u15 RUN 0:55:55; 12,15 km; 13,1 km/u (tempo 4:36); gem HSL 138; max HSL 159

Eerst 5 km  opgewarmd aan tempo 4:46 (dat tempo viel dus enorm goed moe ondanks de zware benen), dan 5 * (600 interval @ 4:00 - 200 recup)
- interval 1 : tempo 4:01
- interval 2 : tempo 4:00
- interval 3 : tempo 3:51
- interval 4 : tempo 3:52
- interval 5 : tempo 3:48
En daarna nog een paar kilometer extensief uitlopen aan tempo 4:44.

Toch nog een heel mooie training dus!

21u CORE STABILITY 0:30:00

En 's avonds nog 30 minuten core stability oefeningen.

1 opmerking:

  1. Wil jij ook beginnen met lopen? Kijk dan zeker eens op http://www.start-to-run.be voor meer informatie en loopschema's!

    BeantwoordenVerwijderen