zaterdag 8 maart 2014

kilometers maken

DONDERDAG

16u30 1:18:28; RUN 17 km; 13 km/u; gem HSL 130; max HSL 148

Dit zijn trainingen die veel vertrouwen geven. De dag na een lange rit een lange duurtraining waarin ik het tempo's al doende opdrijf, maar toch extensief blijf. En dan moeiteloos 13 km/u halen. In se was het een gelijkaardige negatieve duurloop als vorige week, maar vorige week bleef ik 10 kilometer laag extensief inlopen (4:40-4:50). Na ben ik al na 4 km beginnen lopen in het tempo 4:30-4:40. Dat heb ik voor 7 km gedaan, en daarin het ik echt opgebouwd van 4:39 naar 4:30. Daarna nog eens het tempo opgedreven en 2 km aan 4:17 gelopen. Echt een mooie training.

VRIJDAG

10u15 BIKE 2:30:40; 62,95 km; 25,2 km/u; gem HSL 110 max HSL 152

Deze namiddag en avond vergadering in Deux-Akren, net over de taalgrens. Ik heb een beetje mijn weg moeten zoeken, en er zaten veel hellingen. Bovendien had ik ook gans de rit tegenwind. Maar geen erg, want ik wou sowieso niet te hard van stapel lopen en rustig aan rijden.

ZATERDAG

9u30 BIKE 2:29:13; 70,10 km; 28,2 km/u; gem HSL 116; max HSL 166


En vandaag terug naar huis. De wind was veel milder. Jammer want vandaag had ik rugwind. Mooie rit gemaakt via Bois de l'Houppe, Kanarieberg en Taaienberg. Ik voel op die hellingen duidelijk meer kracht. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit op de Kanarieberg mijn kleinste verzet niet nodig gehad heb. En op de Taaienberg heb ik zelfs eens een relatief zwaar verzet getrapt.

Morgen laatste dag van dit trainingsblok. Daarna worden de benen wat gespaard gedurende 5 dagen, maar moet ik wel dringend eens wat zwemkilometers bulken. Ben deze week slechts 1 keer in 't zwembad geraakt, en nu in 't weekend is Rozebroeken gesloten.

Maar zover zijn we nog niet. Morgen nog een snelheidstraining lopen en een uur losrijden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten