zondag 2 maart 2014

topweekendje

Heel hard getraind dit weekend. Zowel op zaterdag als op zondag zaten er echte key sessions (sleutelsessies). Zaterdag een lange negatieve duurloop, zondag een koppeltraining.

ZATERDAG

10u30 RUN 1:23:53; 18 km; 12,9 km/u; gem HSL 131; max HSL 147

Eigenlijk heb ik gans deze duurloop extensief gelopen. Maar binnen die extensieve zone was het wel de bedoeling om opbouwend te lopen. Zo'n negatieve duurloop heeft de bedoeling je lichaam te leren om tempo te lopen wanneer het vermoeid geraakt.
Dus ik heb de eerste 10 kilometer echt ingehouden : laag extensief gelopen (4:40 à 4:50), daarna tempo lichtjes opgedreven naar 4:40 - 4:30 voor 4 km, om dan gedurende 2 km aan LT te lopen (4:15 - 4:25). En dan natuurlijk nog 2 km cooling down. Met 18 kilometer is dit mijn langste duurloop tot nu toe dit seizoen. En dat viel me eigenlijk heel goed mee.

17u45 CORE STABILITY TRAINING 0:25:00

In de late namiddag dan nog wat stabiliteitsoefeningen gedaan; ik heb vandaag gekozen voor een beperkt aantal oefeningen (5) maar wel meer herhalingen per oefening.

ZONDAG

9u40 BIKE 3:41:14; 100,3 km; 27,3 km/u; gem HSL 126; max HSL 172

Op zondag onder een stralend warm zonnetje het parcours van de Omloop gereden. Ik heb solo gereden, behalve 20 km langs de dijk naar Oudenaarde in een gezapig peloton gereden.
Wat me vooral opviel bij deze eerste echte Vlaamse Ardennenrit, is dat ik toch wel aan kracht gewonnen heb deze winter. Op de Paddenstraat en op de Lange Munte stonden ze precies allemaal stil. Ik vloog over de kasseien. Ook op de hellingen (Taaienberg, Eikenberg, Wolvenberg, Leberg, Molenberg) voelde ik me goed.
Goed gereden maar ook wel gerecupereerd, want er stond nog een belangrijke koppelloop op mij te wachten.

13u35 RUN 0:26:19; 6km; 13,7 km/u; gem HSL 147; max HSL 160

Thuiskomen, wissel in 5 minuutjes en dan:

3 km gecontroleerd het gashendel open (4:07; 4:02; 3:52), 15 km/u dus.
en daarna 3 km kalm aan (4:41; 4:46; 4:48).

En dan in de zetel naar Kuurne-Brussel-Kuurne kijken met een fruitsla met notenmix en crème anglaise. Njammie.

Een trainingsweek van 15 uur afgewerkt. Sterk! Alles volgens plan : 240 fietskilometers, 49 loopkilometers en 5,7 zwemkilometers.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten