woensdag 5 maart 2014

one hundred and .......... fifteen!!


Ik maal zowat al mijn kilometers op mijn eentje af. Vandaag was ik dan ook blij dat ik eindelijk eens zou kunnen zitten babbelen op de fiets : 120 km met den David. Maar deze voormiddag kreeg ik een telefoontje: zijn fiets lag uit elkaar, hij krijgt zijn nieuwe Q rings (jaja, meneer rijdt vanaf nu met ovale bladen vooraan) er niet op gemonteerd. Lap, alweer alleen rijden. Daar heb ik geen problemen mee, maar als het vooruitzicht anders is, is het toch even een knop omdraaien.

Benieuwd ook hoe mijn lichaam, dat de vorige 2 dagen echt vermoeid was hierop zou reageren.
Ik had wel de training licht gewijzigd. Normaal gezien was het de bedoeling om elk uur eens tien minuten hoog in de intensieve zone te rijden, en al de rest gewoon extensief te bollen. Gezien de vorige twee dagen werd het nu volledig extensief bollen.

Bij vertrek zag ik plots dat mijn achterband volledig versleten was (de vellen hingen eraf). Verdoeme, ik had zondag op het einde van de rit de remmen volledig moeten dichtkloppen omdat een autobestuurster voorrang van links (jawel) genomen had op een plek waar de fietsers op een gezamenlijk fietspad links rijden in beide richtingen. Kortom, het scheelde geen meter. integendeel, ik strandde met mijn voorwiel zeer lichtjes tegen haar carrosserie en kwam er met de schrik vanaf. Maar doordat ik na de fietsrit onmiddellijk was gaan lopen, was ik volledig vergeten om mijn achterband te checken. Doeme toch. Eerst met de fiets voorzichtig naar de fietsenhandel gereden (met een omwegje want die ging pas om 13u30 open), daar snel een nieuwe achterband laten opleggen, en pas dan echt de piste in.

Maar de rit verliep echt super. ik had frisse benen, reed alles vlot extensief, en dat bolde goed. De zon was van de partij, het was lekker warm. Ik reed zonder beenstukken, met vers geschoren benen. Het deed deugd.
Ik had deze winter al veel 100 km ritten gereden, maar vandaag ging ik een stapje verder, het werden er een dikke 115. Top!

13u BIKE 4:09:43; 115,65 km; 27,9 km/u; gem HSL 109; max HSL 137

Geen opmerkingen:

Een reactie posten