maandag 31 maart 2014

20

Het lijkt wel een duatlon trainingsweekje. Geen zwembad gezien deze week.

Ik heb deze zware trainingsblok van 15 dagen afgesloten met mijn langste duurloop tot nu toe : 20 km. Ik was de nacht van zaterdag op zondag een paar keer wakker geworden van de pijn in mijn hamstrings. Het was duidelijk dat ik 15 zware dagen achter de rug had.
Maar verwonderlijk genoeg had ik daar tijdens het lopen geen of nauwelijks last van. Ik heb wel een vlakke extensieve loop afgewerkt zonder tempowisselingen, wat dat zou er misschien wel te veel aan geweest zijn.

ZONDAG : 10u40 RUN 1:34:14; 20,25 km; 12,9 km/u (tempo 4:39); gem HSL 132; max HSL 143

Gans de duurloop mooi in de extensieve zone gebleven, en dat levert 12,9 km/u op. Zeer mooi! En eerlijk, toen ik stopte had ik het gevoel zo nog een uur verder te kunnen lopen. Ik heb het gevoel dat de overstap naar nog langere afstanden vrij vlot zal verlopen dit jaar.

Na de vorige knettergekke trainingweek van 20u30 minuten, was deze week opnieuw wat meer gewoon qua duur en afstand (maar er zat wel zeer intensititeit in). Uiteindelijk met 257 fietskilometers, 52 loopkilometers en wat core stability oefeningen toch afgeklopt op 13u45.

Nu is het tijd voor een recuperatieweekje waarin er ook een behandeling bij de osteopaat/kinesist op het programma staat om alles efkes terug op zijn plaatst te zetten, en los te maken. Maar vooral veel zwemmen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten