woensdag 2 april 2014

aangename verrassing


Het is toch wat schoorvoetend dat je het zwembad intrekt, als je net 9 dagen uit het water gebleven bent. Je weet zowat wat er je te wachten staat : gespartel, gewroet, een herontdekking van je eigen non-talent als zwemmer.

Maar ik werd aangenaam verrast. Ik startte met een 1000 meter waarin ik me niks zou aantrekken van tempo, maar gewoon een klein beetje op mijn stijl zou letten en tegelijkertijd vlot zou proberen zwemmen. IK tikte aan na 1000 meter en mijn Garmin dat ik aan tempo 1:56 gezwommen had: 1 seconde trager dan mijn CSS. Wohow!!!! Zaaaaaaalig!

MAANDAG 11u SWIM 0:59:00; 3000m

1000m @ 1:56 (CSS + 1!!!!!)
300m Pb + paddles @ 1:52
1000m PB @ 1:59 (CSS + 4)
300m Pb + paddles @ 1:55
400m out @ 2:03 (CSS + 8) - 't licht ging zachtjes uit : )


DINSDAG 12u30 SWIM 1:00:50; 3000m

OP dinsdag een technische sessie. Maar tussendoor zwem ik dan 300 meter blokjes (nu reens snel, dan weer smooth, dan weer easy.....) en ook daar zwom ik weer mooie tijden.

300 IN (1:55 / CSS)
500 drill (kick on side) (25 drill - 25 swim - 50 dr - 50 sw - 75 dr - 75 sw - 100 dr - 100 sw) fins
300 faster swim (1:53 / CSS - 2)
500 drill (6/3/6) (25 drill - 25 swim - 50 dr - 50 sw - 75 dr - 75 sw - 100 dr - 100 sw) fins
300 smooth swim (1:57 / CSS + 2)
300 (15 scull - 35 swim) pb
300 easy swim (1:59 / CSS + 4)
300 pull buoy + paddles
200 torpedo kick


David, die mijn Garmin gegevens kan inkijken (ja hij is zo'n beetje mijn NSA-vriendje : )  ), reageerde prompt met : "Hopla, de uitvlucht 'ik heb een week niet gezwommen dus ...' kan ook naar het rijk der fabelen". Gevolgd door de vaststelling dat hij zijn klassizke 15 minuten voorsprong op een Ironman zal mogen vergeten. Daar ben ik nog niet zo zeker van, want hij zwemt zelf echt sterk. En ik denk dat ik zo'n beetje op mijn plafond zit qua zwemmen voor dit seizoen. Ik weet uit ervaring dat ik de laatste 3 maanden bijna nooit nog progressie maak in mijn zwemsnelheden. David daarentegen lijkt altijd progressie te blijven maken.

We zien het wel eens we samen weer rond het Donkmeer zwemmen (deze paasvakantie hoop ik). Ik kan wel zeggen dat ik enorm snak naar wat buitenwater. Omdat ik het zwembad wel een beetje beu ben, omdat ik heel graag buiten zwem, en ... omdat ik mijn nieuwe wetsuit - Huub Archimedes - graag eens wil uittesten.

DINSDAG 18u15 OSTEOPAAT / KINESIST 0:45:00

Dinsdagavond ben ik nog eens bij Davy gepasseerd. Dat was veel te lang geleden (sinds november). En het was duidelijk dringend tijd. Links zat mijn heup redelijk vast. Mijn onderrug begon ook echt vast te zitten. Met als gevolg de problemen aan de hamstrings. In de volgende 3 maanden ga ik zeker om de 3 weken eens passeren voor een groot onderhoud bij mijn kinesist/osteopaat. 
Moet wel de max zijn zeg, als ge zo als professioneel triatleet je kan permitteren om zo'n verzorger mee te pakken naar een wedstrijd, en dan de dag voor de wedstrijd helemaal losgemaakt wordt. Het gevoel als je van zo'n behandelingstafel is echt de max! Het gevoel dat alle deuken uit je carrosserie geblutst zijn, en dat er weer olie in het raderwerk zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten