zaterdag 12 april 2014

de sloef


In het najaar gaan we grote verbouwingen doen. Mijn vrouw zeer blij, ik een beetje minder, maar ik toch weer blij toen ze een paar maand geleden afsprak: "eerst je Ironman en pas daarna beginnen we aan de verbouwingen." Mooi compromis: 't voorjaar is voor mij, 't najaar voor mijn vrouw.
Om een lang verhaal kort te maken: we hebben nu ook een tuinhuis nodig, waarvan ik dus onmiddellijk concludeerde: dat zetten we dan in juli. Maar mijn vrouw dacht: nee, dat zetten we in april. Waarop ik haar voorzichtig herinnerde aan de afspraak, daarna wat minder voorzichtig en daarna op mijn strepen ging staan: we zetten het na Frankfurt in juli!

Vandaag loop ik grommend over bovenstaand verhaal 2500 kg rivierzand en 1000 kg cement van helemaal vooraan het huis naar helemaal achteraan den hof te voeren met een kruiwagen. Dinsdag zal ik dan samen met mij schoonbroer een ganse dag beton gieten voor .... een tuinhuis op te zetten.
Om maar te zeggen: mannen zijn het zwakke geslacht. Ikke toch!

Met een geradbraakte rug heb ik dan om 17u maar beslist dat de zwemtraining om 18u echt geen goed idee was.

Gelukkig had ik deze voormiddag al een goede looptraining achter de kiezen

11u15 RUN 0:54:58; 12,4 km; 13,5 km/u; gem HSL 137; max HSL 154

Een tempotraining: 2 km opwarmen, 8 km aan hoog extensief tempo, 2 km cooling down. Dat hoog extensieve tempo betekent dat ik die 8 km gelopen heb in kilometertempo's tussen 4:10 en 4:22, of in mensentaal zowat tussen 13,7 en 14,5 km/u. Da's lekker doorlopen zulle!

Allez hopelijk morgen goed hersteld van dat cement en dat rivierzand. 

1 opmerking:

  1. Woman is the nigger of the world !! We hebben 2 jaar terug op zo'n "ding" gezet ...een dag voor de halve van Damme ...ging prima ...dus gewoon tvrouwtje volgen ..

    BeantwoordenVerwijderen