maandag 14 april 2014

filosofie studeren?


Ik zit efkes in een moeilijke fase. Het lijf ziet af van het vele zware trainen, maar dat geeft niet, dat doet deugd, ik heb geleerd om daar van te genieten. Maar ik denk dat iedereen die traint voor een Ironman soms wel eens van die momenten heeft waarop hij/zij denkt: "waar ben ik eigenlijk mee bezig?". Het is een gedachte die je af en toe eens onschuldig besluipt, en ook dat is niet erg. Ik vind dat zelfs een teken van ergens toch nog een beetje gezond verstand te hebben.
Maar elk seizoen is er wel een periode waarin die gedachte je niet gewoon eens onschuldig besluipt, maar me meermaals bekruipt. Kortom hoe straf de conditie ook is, ik onderga op dit moment een beetje een mentale dip. Deze voormiddag zat ik in de auto toen ik terugkwam van een zwemtraining, en ik zat te dagdromen van een leven vol musea-bezoeken, concerten, avonden op café, veel boeken lezen en ... waarom niet ... filosofie studeren. "Zou dat ook niet leuk zijn?", hoorde ik mezelf bijna denken. Tuurlijk zou dat leuk zijn. Maar 2 uur later zat ik alweer op mijn fiets te vlammen. De beste manier om zo'n mentale dip te overwinnen? Geen idee, volgens mij : "trainen!" Al begint dat zowat mijn antwoord te worden op alle vragen: Wat doe je 't liefst? Wat heb je gisteren gedaan? Wat doe je morgen? Ge staat zo scherp? Hoe doet ge dat zo'n Ironman? Ga je op reis in de paasvakantie? Kunt ge naar dat feestje komen? Het antwoord is in veel gevallen : "Trainen!" : )

Dat deze fase nu in 't seizoen valt, is helemaal niet verwonderlijk. We zitten  een kleine 3 maanden voor de Ironman. Nog geen wedstrijden gedaan. Al bezig met trainen van eind augustus 2013, en de trainingsweken worden langer en langer, wat de combinatie met werk, gezin en de nodige rust moeilijker maakt. En anderzijds is het nog veel te vroeg om al te beginnen aftellen naar die ene magische dag.
Kortom, rationeel te vatten dat ik nu efkes zo'n dip onderga.

Maar wat heb we vandaag gedaan, naast gezinstaken en werken? Inderdaad ..... TRAINEN!

9u SWIM 1:00:00; 3000m

1000 swim (1:59)
300 pb + paddles (1:57)
800 swim pb (2:00)
300 pb + paddles (2:00)
600 swim (2:07)

redelijk goed gezwommen, maar de laatste 600 meter waren rampzalig. Ik had zeer veel pijn in mijn onderrug na het spitten van gisteren.

13u BIKE 2:05:46; 59,4 km; 28,5 km/u; gem HSL 114; max HSL 157

In de namiddag korte rit (de meeste fietskilometers maak ik deze week sowieso op vrijdag, zaterdag en zondag, daar is een heavy fietsperiode ingebouwd). Na 10 minuten opwarming begonnen aan 2 keer 10 minuten aan overslagpols op zwaar verzet (kracht). Daarna niks speciaals meer. Rustig peddelen.

Morgen giet ik beton. Zou ik het kunnen opbrengen om vroeg op te staan en daarvoor nog 10 km te lopen 's ochtends? Tjonge jonge, wat een cliff hanger! : )  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten