zondag 27 april 2014

eureka


17u45 SWIM 1:13:48; 3860m

Wat een fantastische zwemtraining. Twee keer de donk rond gezwommen met David en ik gleed zalig door het water. Bovenstaande tijd is met verre voorsprong mijn personal best, denk ik.

De eerste ronde kon David niet in mijn voeten blijven hangen. De tweede ronde was het omgekeerd.

eerste ronde 0:35:07!!!!
tweede ronde 0:38:41

Naar het einde toe viel ik echt stil. Verzuring in de armen, geen trekkracht meer. Blijven werken dus. Maar zeker een hoopgevend resultaat voor Frankfurt. En nog 2 maanden om sterker te worden.


Uitdagende blok
IK begin nu terug aan een zware trainingsblok van 14 dagen. In die blok zitten er bovendien twee wedstrijden: de kwart triatlon in Lille en de duatlon in Destelbergen: twee wedstrijden waarin ik zeer snel wil gaan. Een grote uitdaging om twee wedstrijden te combineren met doortrainen, zonder enige vorm van tapering. We zien wel wat het geeft. Ik heb deze blok helemaal uitgewerkt om sterker te worden. Ik wil nu proberen om nog een stap vooruit te zetten. Maar ik moet ook opletten voor alle signalen die mijn lichaam geeft. Ik besef dat deze blok een gevaarlijke is voor blessures. Het motto is dan ook duidelijk: diep gaan maar met verstand. Als ik voel dat het lichaam tegensputtert, moet ik durven een stapje terug zetten. Spannend!
Dit blijft voor mij part of the fun. Bezig zijn met het uitwerken van een schema. Trainingen samenstellen. Zoeken wanneer het het moment is om het bereikte vormpeil te consolideren, maar ook het juiste moment zoeken om terug een stapje verder te proberen gaan. En ...er zijn geen zekerheden, behalve ...dat er maar drie dingen zijn die werken: trainen, trainen en trainen.

Dit is mijn plan voor deze week - vatbaar voor wijzigingen dus


Geen opmerkingen:

Een reactie posten