donderdag 27 maart 2014

tsjakka

Na de 2 looptrainingen van dinsdag (waaronder één intervaltraining), heb ik woensdag een eenvoudige fietstraining gedaan. Maar donderdag moest er alweer gevlamd worden.

WOENSDAG

15u30 BIKE 1:48:38; 52,5 km; 29 km/u; gem HSL 107; max HSL 127

Op mijn eentje naar Berlare gereden (30 km/u) en met David teruggereden (28 km/u).

DONDERDAG

12u30 BIKE 2:30:05; 76,05 km; 30,6 km/u; gem HSL 117; max HSL 149

Na een rustige warming up, vooraan 't grote mes erop gelegd, en hoog extensief gereden. In het laatste uur drie hoog intensieve blokken afgewerkt (11 min - 10 min - 9 min) met telkens 5 min recup ertussen. Dan nog een paar kilometer cooling down, want thuis stonden de loopschoenen klaar in de gang.

Er stond mij slechts 6 kilometer te wachten, maar de eerste 3 kilometer waren een kwart triatlon simulatie. Direct tempo maken, maar niet ontploffen.... pas na 1 km echt op het juiste tempo komen.
De eerste kilometers werden aan volgende tempo's gelopen: 4:08; 3:55 en 3:51. Perfect. Ik had nie het gevoel ook maar iets te moeten forceren, en had dus nog veel zin om verder te vlammen. Maar ik heb me toch aan het plan gehouden, het gas gelost en uitgelopen aan 4:51 - 4:53.

15u05 RUN 0:26:32; 6 km; 13,6 km/u; gem HSL 136; max HSL 152

Test geslaagd, en achteraf toch blij dat ik me niet heb laten verleiden tot meer snelle kilometers, want de benen voelden een paar uur laer toch wel wat pijnlijk aan.

Ondertussen is mijn wedstrijdplan zowat vastgelegd: Lille - Leuven - Frankfurt - Berlare zijn zekerheden. Lille is een kwart (snelheidstest), Leuven is een halve en beschouw ik als een heel stevige training in voorbereiding op de wedstrijd waar alles om draait: Ironman Frankfurt. Berlare (kwart) doe ik mee op karakter en puur voor de fun. Ik zal niet veel meer getraind hebben na Frankfurt, en met Cactusfestival, Gentse Feesten en een trouwfeest zal de voorbereiding zeker niet ideaal. : )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten