maandag 24 maart 2014

stage tritraining

Maar dan kwam er een zware stage met tritraining. Vertrek in Landegem. Doel : Zeeland. Ze gaven pokkeslecht weer met regen, hagel en wind. Die regen en hagel zijn we gelukkig niet tegengekomen. De wind daarentegen.

ZATERDAG 

BIKE 5:24:30; 155,77 km; 29 km/u; gem HSL 118; max HSL 160

Een schitterende rit. En ik had ook echt superbenen die dag. Hier en daar wat kopwerk gedaan (o.a. tegenwind op de stormkering).

SWIM 0:52:10; 2800m

De bovenstaande fietstraining werd bovendien onderbroken door een zwemtraining in het zwembad van Vlissingen. Het was lang geleden dat ik in een 25 meter bad had gezwommen. En daarin zwem je blijkbaar veel snellere tijden dan in een 50 meter bad. Je kan je elke 25 meter natuurlijk weer afduwen. Gemiddelde tempo van mijn ganse training was 1:52, 3 seconden sneller dan mijn CSS dus.

800 pb
2 * 500 (25 fast - 25 easy - 50 fast - 50 easy - 75 fast - 75 easy - 100 fast - 100 easy)
150 pb + paddles
250 pb + paddles
200 pb + paddles
200 swim
200 pb


RUN 0:47:03; 9,9 km; 12,7 km/u; gem HSL 145; max HSL 164

In het hotel aangekomen was er even tijd om alles op de kamer te leggen, de fietskledij om te ruilen voor loopkledij, en ...... afspraak in de lobby. En daar vertelde de trainer dat er voor iedereen een recuperatieloop op het programma stond, behalve voor de beste lopers (Wouter Monchy, Seppe Odeyn en ... inderdaad .... Christophe). Toch even slikken maar ook wel trots als ouderdomsdeken van Tritraining op dat moment. Dus ik liep daar over het strand, in de duinen, op de trappen, en op de baan met Seppe Odeyn (winnaar van de laatste 2 edities van de Hel van Kasterlee, en winnaar van zowat elke duatlon waaraan hij deelneemt) en Wouter Monchy (4e op zijn eerste full distance triatlon vorig seizoen en o.a. winnaar van de kwart triatlon in Berlare). Ik kan het niet ontkennen, maar dat was puur genieten voor een 44-jarig amateurke.

ZONDAG

Zondagochtend heb ik de optionele ochtendrecuploop gelaten voor wat het was. De benen voelden heel zwaar aan en ik had een heel stramme achillespees. Voor mij altijd een teken dat ik niets moet forceren nu. Bovendien stond er nog veel op het menu op deze zondag : een rit van zowat 160 km

BIKE 5:17:06; 161,35 km; 30,5 km/u; gem HSL 119; max HSL 168

Opnieuw (net zoals zondag) alles meegereden met (een uitdunnende) groep 1 op zondag. In de voormiddag had ik echt zeer slechte benen, en was het met momenten serieus op de tanden bijten om het tempo te volgen. In de namiddag lukte het veel beter. Goed standgehouden op deze 2e dag tussen al dat jong geweld.

En vooral .... een fantastisch stage-weekend gehad met een super toffe bende triatleten.

Maar nu is mijn pijp toch wel uit, moet ik zeggen. En als ik alles eens optel, dan kom ik deze week uit op 20u45m trainen. Zoooooooot!
En dat met nog een zware vooral op lopen geënte trainingsweek voor de boeg. Ik ga toch eerst een dagje uitblazen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten