zondag 19 augustus 2012

De kantjes er nog eens aflopen

't Is een raar fenomeen, net voor ik aan een trainingsseizoen begin, heb ik de neiging er nog eens extra de kantjes af te lopen. Alsof ik de vetopstapeling, het vormverlies, en al de andere on-atletische gewoontes nog eens in de verf wil zetten. Alsof ik de startpositie nog een beetje moeilijker wil maken.

Vrijdag gans de dag naar Pukkelpop geweest, waar ik vooral 's nachts een weergaloos optreden van Afghan Whigs heb gezien. Maar natuurlijk ook wel wat pinten gescheld heb, wat afgrijselijk festival-eten in mijn botten geslagen heb, pas om half vier 's nachts thuis was (en ik kan niet langer slapen dan tot 8 uur). Alles wat niet goed is voor een atleet dus. Gisteren zaterdag dan trok mijn dochter Jolien 's avonds een zak chips open, en daar heb ik dan ook nog maar wat van zitten smullen. En voor vanavond staat er hier een flesje witte wijn te koelen, zodanig dat Iris en ik vanavond dat rustseizoen waardig kunnen afsluiten (en ook wel Iris haar verlof). En dan vanaf morgen terug atleet worden sé.

Maar vandaag stond volledig in het teken van 2 andere atleten hier thuis. Robben en Iris hebben voor het eerst meegedaan aan een triatlon, meerbepaald de Mr T Just for fun in Gent : 250m zwemmen, 10 km fietsen en 2,5 km lopen. Allebei mooi de finish gehaald van hun eersteling, en beiden binnen het uur : Robben in 56m20s en Iris in 58m22s. Super gedaan alle twee, en ik zeer fier natuurlijk.





Ondertussen is vandaag de dag van de Challenge Vichy full distance triatlon, waar ik volgend jaar mijn hoofddoel van maak. Maar ..... er werden temperaturen boven de 40°C verwacht in Vichy vandaag. De organisatie heeft dan ook beslist om 'voor de veiligheid van de atleten' de wedstrijd te beperken tot een halve triatlon. Ik voel mee met al die atleten die zich zo lang hebben voorbereid op de volledige afstand, hebben toegeleefd naar hun big day, en dan... slechts een halve mogen doen. Amai, ik mag er niet aan denken dat ik dat volgend jaar tegenkom.

Ondertussen...nog even checken of die fles wijn wel al lekker fris staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten