zondag 26 augustus 2012

Zwembadmanagement

Deze ochtend bij mijn dagelijkse excentrische strekoefeningen voor de achillespees kon ik er niet naast kijken : ze stond duidelijk stram na het loopje van gisteren. IK heb gans de zomer veel geduld gehad, maar vandaag liep ik daar echt verschrikkelijk 'pissed' van. Je doet alles goed : veel rusten, alle dagen je oefeningen doen, en zeer voorzichtig starten, en toch ..... Aaarggh

Soit, doen wat we moeten doen met stramme spieren - rustig gaan losrijden. In de regen....dat was lang geleden.

9u10 BIKE 0u50m20s; 21,2 km; 25,2 km/u; gem HSL 106; max HSL 124

's Namiddags om 16u45 naar zwembad Rozenbroeken voor een training. 't Was een test, maar op zondagnamiddag ga ik dat toch niet meer doen. Dan rij ik toch liever naar Wachtebeke. Nochtans zou het perfect kunnen hoor. Het was druk in het 50 meter bad, maar nu ook niet onoverkomelijk druk. Maar, als je 2 50-meter banen vrij houdt voor sportzwemmers, en je grijpt als redder niet in als er in die banen tieners aan het spelen zijn, of ouders duikertje spelen met hun kleine kindjes enzoverder enzovoort..... Ja, dan draag je niet echt zorg voor je sport-klanten, die je met die aparte sportbanen anderzijds wel lokt.
't Was niet altijd evident maar ik heb mijn technische training toch afgewerkt.

16u45 SWIM 0u45m; 2000m

Technische training, vooral bezig met de houding van mijn schouderspieren tijdens het zwemmen.


Distance
Work out
Aids
Recup
Repeats
WARM UP
300
In (breathing low)

30 sec after
1
200
Up : kick on side / Down : swim
fins
20 sec after
1
100
Smooth swim



BUILD
200
50m (25 faster - 25 easy)

15 sec during
4
MAIN SET
200
Up : kick on side / Down : swim
fins
20 sec after
1
200
Up : broken Arrow / Down : swim
fins
20 sec after
1
200
Up : kick on side / Down : swim
fins
20 sec after
1
200
Swim


1
COOLING DOWN
200
easy


1
200
easy
pull buoy

1





 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten