woensdag 15 augustus 2012

Terugblik en vooruitblik


Het seizoen 2011-2012 was er één om snel te vergeten. Tot februari verliep alles goed - ik kwam sterker dan ooit uit de winter (dat bewezen de lactaattesten). En dat voor een seizoen dat ik sowieso als een overgangsseizoen had gepland.
Maar een mes dat op mijn voet viel, zette een roller coaster van lichte blessures in gang : ontstoken voetpees, contractuur aan de achillespees, ontsteking van de achillespees, pijnlijke kuitspier. Het werd een verhaal van rusten, voorzichtig weer proberen lopen, hervallen, rusten... enzoverder.

Half voorbereid toch deelgenomen aan La Roche 111, waar vooral het fietsen goed ging, maar het lopen (traditioneel mijn beste discipline) begrijpelijkerwijs zwak was.
Efkes nog gehoopt op een sterk naseizoen in september en oktober, maar die hoop werd begin deze zomer opgeborgen toen de blessure maar niet leek te genezen.

Ondertussen heeft een osteopaat blijkbaar de sleutel tot genezing gevonden (cross fingers!). Hij stelde vast dat mijn rechtervoet en mijn rechterheup helemaal vast zaten, kreeg ze los en ondertussen voel ik me reeds een week bevrijd van die zeurende pijn in mijn rechter-achillespees en kuitspier.

Volgende week maandag 20 augusus begin ik dan ook heel traag aan de opbouw voor het seizoen 2012 - 2013. Een seizoen waarvoor ik grootse plannen heb. De datum om naar toe te werken is 19 augustus 2013 . Dan wil ik aan de start staan van de Challenge Ironman-distance triatlon van Vichy (Frankrijk). En ik leg de lat alweer een stukje hoger - het doel is om 10u30minuten later onder de finish-boog te lopen. Kortom, ik wil opnieuw een half uurtje afknauwen van mijn besttijd. Er staat me dan ook een pittig trainingsseizoen te wachten.

Misschien hebben jullie het hierboven opgemerkt : start trainingen 20 augustus 2012 - dè wedstrijd 19 augustus 2013. Exact één jaar voorbereiding dus. Da's heel lang, maar ik wil dan ook zeer traag opbouwen na zo'n vervelend blessurejaar.

Ik heb me de vorige week ook ingelezen in het fantastische zwemboek van Swim Smooth, heb me opnieuw door een aantal triathlon trainingssites gelezen. Het kopke staat scherp, het lijf niet - dat staat zowat 4 kilo te zwaar.

Maar, ik ben terug en de blog dus ook. : )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten