donderdag 23 augustus 2012

Eindelijk verlost?


Deze voormiddag opnieuw squads, lifts, crunches en andere oefeningen uitgevoerd in de krachtzaal. Toch redelijk wat uitleg moeten vragen aan Bart, want als je resultaat wil hebben, moet je die oefeningen natuurlijk wel juist uitvoeren.

POWER & CORE STABILITY TRAINING 0u55m

De opwarming en cooling down heb ik gedaan door heen en terug te fietsen met de MTB. maar da's eigenlijk tekort voor een opwarming en cooling down. Dus volgende keer, heb ik me voorgenomen, zal ik toch ook binnen in de zaal op zo'n ergotrainer of op zo'n roeitoestel moeten kruipen.

BIKE (MTB) 0u13m; 4,75 km; 21,6 km/u; gem HSL 96; max HSL 121

Eigenlijk een afstand dus die het vermelden niet waard is, maar voor de volledigheid...

Het moment waar ik echter het meest naar uit keek, was het 2e bezoek aan de osteopaat. Na de behandeling van 2 weken geleden, waarvan ikzelf de volgende dagen het gevoel had ongelooflijk veel resultaat te hebben, vroeg ik mij af of mijn subjectief gevoel ook gestaafd zou worden door zijn bevindingen. En jawel, hij voelt geen verschil meer tussen mijn 2 achillespezen.
Kortom, ik kan eindelijk beginnen lopen. Nou ja, lopen, de bedoeling is echt om heel voorzichtig van start te gaan. Na zo'n lang blessureleed wil ik geen enkel risico nemen. Het plan is dan ook zeer minimaal : deze week één rustig loopje van 6 km, volgende week 2 en de week daarna. En dan pas dan zal ik mezelf toelaten om zachtjesaan de afstanden te vergroten. Kortom, zowel qua snelheid als qua afstanden zal ik mijn eergevoel moeten kunnen opzij zetten. Stick to the plan, Christophe!


Ik ben benieuwd wat dat gaat geven, want het blijft natuurlijk afwachten hoe de pees zal reageren als ze opnieuw onder druk gezet wordt in de loopschoenen. Zaterdag staat het eerste loopje op het programma. Spannend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten