zaterdag 25 augustus 2012

Geen hoera

Hoe graag had ik na deze training een grote 'hoera' op mijn blog gepost, hoe graag had ik eindelijk wel zorgeloos kunnen lopen (zoals ik eigenlijk al jaren gedaan heb), ... maar nee, het is me (nog) niet gegund. Tijdens het eerste testloopje kon ik het niet ontkennen : die verdomde rechter achillespees blijft echt geïrriteerd reageren tijdens het lopen. Na 1 km begon ze lichtjes te zeuren, en dat heeft ze daarna continu aangehouden.
Enige goeie nieuws is misschien, dat ik er nu na de training niks meer van voel, en zelfs mijn dagelijkse excentrische oefeningen (rekken van de pees onder druk) al volledig pijnloos heb kunnen doen.
Maar toch is het een domper op de feestvreugde van deze eerste trainingsweek. Belangrijk zal zijn om te merken hoe de pees morgen aanvoelt. Als ik morgen geen reactie heb, dan is er goeie hoop.

Maar voorlopig denk ik dat ik me qua looptrainingen ook volgende week best tot één kort loopje zal beperken.

15u15 RUN 0:28:40; 5,54 km; 11,6 km/u (tempo 5:10); gem HSL 126; max HSL 141

Geen opmerkingen:

Een reactie posten