dinsdag 21 augustus 2012

Signalen

Signalen genoeg vandaag die me er aan herinneren dat ik toch efkes buiten strijd geweest ben.

  • bij het uit het bed komen, merkte ik het al : de oefeningen van gisteren hebben toch wel hun sporen nagelaten, vooral heel stijve schouder-borstspieren.
  • ook vandaag op de fiets een paar rare verschijnselen : mijn helm zat te knellen (terwijl ik normaal nauwelijks merk dat ik een helm op heb), mijn bips zaten niet lekker op het zadel (terwijl ik normaal ....). Veel gewriemel dus.
  • en na 8 km bleek ik ook nog mijn drinkbus vergeten te zijn in de koelkast (de gewoontes zijn er duidelijk een beetje uit). Bij dit weer betekent dat terugkeren natuurlijk.
Allemaal kleinigheidjes, en eigenlijk niet de moeite om te vermelden, maar nu wel natuurlijk omdat ze zo typisch zijn voor het begin van het seizoen.

Rustig ritje gedaan op klein verzet vandaag, de beentjes opfrissen en weer laten wennen aan 90 omwentelingen per minuut.

13u40 BIKE 1u38m25s; 44 km; 26,9 km/u; gem HSL 104; max HSL 131

Voor de rest mezelf een beetje aan het disciplineren qua eten en drinken. Lukt me wonderwel.

2 opmerkingen:

  1. Succes met je nieuwe seizoen trainingen, hopelijk dit jaar geen problemen voor je met deachillespees. Had er afgelopen jaar ook last van. Ben onmiddellijk gestopt met lopen, gelukkig is het nu voorbij...
    Net terug vd pyreneen, fiets van coast to coast , was mooie trip en leuk met de vrienden. Www.dereetzweters.be vind je enkele fotos op het forum...
    Jij in ieder geval succes met je volgend avontuur, ik kan mezelf nogniet motiveren voor het zwemmen...
    Succes en spreken elkaar gauw
    Fons

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Fons,

      ik heb de foto's bekeken op jullie website. Ziet er mij echt wel een leuke bedoening uit.

      ja,dat zwemmen hé. Mijn ervaring is dat ik er ook altijd tegen op kijk om die trainingen te hervatten, maar dat dat gewoon te maken heeft met het gedoe van naar het zwembad rijden, omkleden, .... enzoverder. Kortom eigenlijk 2 uur kwijt om minder dan een uur te trainen meestal.
      Maar eens je weer in je trainingsritme komt, wordt dat dan ook weer een gewoonte.

      En, nog zin om terug de stap naar triatlon te zetten?

      Groeten,

      Christophe

      Verwijderen