dinsdag 4 juni 2013

Bikerzzzzzzz


Fietsen fietsen fietsen, da's de laatste dagen mijn bezigheid geweest.

Donderdag
BIKE 0:53:00; 24,4 km; 27,8 km/u; gem HSL 107; max HSL 132

Gewoon woon-werk verkeer  's morgens in de gietende regen, 's avonds droog.
En dan 's avonds snel de valies maken, want vrijdagochtend vertrok ik voor 4 dagen plezier met de maten - de Bikerzzz - met als verblijfplaats een bungalow op de top van de Cauberg (Valkenburg). Yihaaa!

Vrijdag
BIKE 2:29:00; 58,6 km; 23,6 km/u; gem HSL 107; max HSL 163; 764 hoogtemeters

Als opwarming een hele rustige rit met 3 mannen van 'den B' oftewel 'de Elite zonder contract'. want Ignace en David van den A waren er nog niet. Very easy dus.

Zaterdag
BIKE 5:36:00; 144,4 km; 25,8 km/u; gem HSL 119; max HSL 169; 1688 hoogtemeters

Heel schone lange rit met Ignace in Nederlands Limburg. Geen meter plat daar. Maar zeer verstandig gereden met ons tweetjes. Ik was persoonlijk verlekkerd op de Eyserbosweg die we dan maar 2 keer gedaan hebben. Maar na 5u30 was de Cauberg - die gisteren nog peace of cake was - toch wel zware toebak. 't Lactaat sloeg tot achter mijn oren.

Zondag
BIKE 4:36:00; 122,5 km; 26,6 km/u; gem HSL 121; max HSL 168; 1721 hoogtemeters

Op zondag een rit door Nederlands Limburg, een stuk Duitstalig België en de Voerstreek. Nu met Ignace en David. Zo mogelijk nog meer hoogtemeters dan gisteren. David had op 't eerste zicht goeie frisse benen en deed ons in 't begin toch wel wat afzien na de rit van gisteren. Maar we hielden hem er af en toe aan om niet al te snel te gaan. De laatste 20 km bleef ik rustig extensief rijden omdat ik nog een looptraining wou doen direct na het fietsen. Verrassend genoeg - of waarschijnlijk dankzij die laatste 20 rustige kilometers - had ik zeer goeie benen op de afsluitende Cauberg. Ze stonden niet op de foto, de broertjes Decoster.

RUN 0:44:00; 9,75 km; 13,3 km/u (tempo 4:31); gem HSL 148; max HSL 159; 100 hoogtemeters

Een verrassend goeie duurloop na de lange fietstraining en de vele hoogtemeters. Ook het loopparcours had nochtans veel hoogtemeters.

Zeer mooie en belangrijke vaststelling : hoe langer de dag duurt, hoe beter ik word. Exact wat ik nodig heb op de Ironman.

Maandag
BIKE 2:31:00; 67 km; 26,6 km/u; gem HSl 108; max HSL 170; 293 hoogtemeters

En als afsluiter in Belgisch Limburg een rustige training met den A en den B samen door de bossen van Zutendaal. Op 't einde nog eens diep gegaan in een wannzinnige achtervolging op David. De laatste 5 meters dichtrijden hebben me even veel tijd gekost als de eerste 95. Heavy stuff!

Zalig weekend. En vele fietskilometers en klimkilometers. Perfect in voorbereiding op Zurich.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten