zaterdag 22 juni 2013

pletsen krijgen, rechtkrabbelen en sterker worden


Donderdagochtend stond ik op en ik voelde me als een schotelvod. Een korte nacht, en langs geen kanten uitgerust. Ik sleepte me door de werkdag, probeerde eerst nog te passeren langs het zwembad, maar moest snel (na 700m) vaststellen dat dit geen zin had : geen greintje energie in mijn lijf.

Donderdag : SWIM 0:17:00; 700m

Vrijdag hoopte ik toch wat beter in vorm te zijn. Echt scherp was het nog niet, en het was verstandig om hier een volledig extensieve training in te lassen.

Vrijdag : BIKE 3:27:11; 104 km; 30,1 km/u; gem HSL 107; max HSL 141

Ik voelde vooral op de bergskes tussen Oudenaarde en Olsene dat ik nog niet de benen had die dinsdag voor een toptraining zorgden. Maar dat was geen erg, mooi kilometers bollen in de extensieve zone. Alweer een solorit bovendien, die eenzame kilometers moeten me toch zowel lichamelijk als mentaal sterken.

Maar de grote zware brok kwam er op zaterdag : een lange duurloop met 3 * 4 km wedstrijdtempo erin. Oorspronkelijk was een 26 km voorzien, maar ik klokte thuis af op 28 km. 't Was echt genieten. De laatste 5 km begonnen de benen echt wel pijn te doen (een voorproefje van het Ironman gevoel), maar ik bleef schoon mijn extensief tempo van 4:40 - 4:45 lopen. Dat geeft op, want in Zurich komt er sowieso een moment waarop niet alleen mijn benen maar mijn heel mijn lijf pijn zal doen. En ook dan kan het een groot verschil maken als je door de pijn heen toch een degelijk tempo kan blijven lopen.

Zaterdag : RUN 2:08:46; 28 km; 13 km/u (tempo 4:36) - mijn hartslagmeter was onvindbaar voor mijn Garmin .....

De tempoblokken :
km 6 - 9 : 4:34; 4:29; 4:31; 4:28
km 12 - 15 : 4:33; 4:32; 4:26; 4:27
km 18- 21 : 4:24; 4:23; 4:26; 4:29


Al de rest zowat tussen 4:40 en 4:48, al piepte er in kilometer 17 ook al eens een 4:35 tussen.

Bovendien voor het eerst gelopen met zo'n band met drinkpullekes aan. Dat viel me eigenlijk goed mee. Ik dacht dat dat veel meer in de weg zou hangen. Ik had zelfs een gelleke mee om mijn maag ook te doen wennen aan al lopend eten. 't Is duidelijk .... de Ironman komt dichterbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten