zaterdag 8 juni 2013

kwakkeldagen


Na de vele trainingskilometers vorig weekend en de lange loop woensdag volgden er een paar kwakkeldagen waarin er sowieso geen lange trainingen op het programma stonden, maar die werden ook nog eens ingekort; Een motivatiedipje? Een moe lijf? Van allebei een beetje denk ik.

Donderdag 1:22:02; 43,8 km; 32 km/u; gem HSL 126; max HSL 155

Eerste 15 km rustig woon-werk maar dan de duivels ontbonden in 2 intensieve blokken. In de eerste blok echter te diep gegaan en in de rode zone gereden, en dat heb ik bekocht in de 2e blok. De benen waren kapot.

VRijdag 
SWIM 0:18:03; 1000m

Voor het eerst een open water training. Een korte weliswaar, maar wel bevredigend. Ondakns een aarzelende wat onwennige start, kwam ik wel onder stoom, en kon ik voor het eerst genieten van mijn nieuwe stijl gecombineerd met een wetsuit. Toptijd voor mij, die 18/03. Ik hoop dat de GPS goed zijn werk gedaan heeft en dat het geen metingsfout is, maar dit doet hopen (net op het onderdeel waar ik niet al te hoge verwachtingen had).

RUN 0:43:0§; 8,75 km; tempo 4:55 (12,2 km/u); gem HSL 133; max HSL 157

Ik dacht efkes kort te gaan lopen -extensief - mmet daarin 5 keer een versnelling van 200m @ 16 km/u. Pfff. Het liep echt voor geen meter : lome, loodzware benen. Zelfs mijn loopstijl leek nergens op. Met deze benen maak ik me zondag belachelijk. Maar .... een slechte generale repititie.....

ZAterdag 0:38:06; 17,6 km; 27,9 km/u; gem HSL 113

Ik had gisteren plots ontdekt dat de duatlon van morgen een stayerwedstrijd is. Dus gisteren snel nog een opzetstuur moeten gaan halen bij een vriend en dat ook snel gemonteerd op mijn racefiets. Want met de tijdritfiets mogen we niet rijden. Vandaag dan mijn woon-werkverkeer gedaan als testje qua houding. Stuurtje stond iets te laag en op die fiets doet mijn rechterbil wel wat pijn in die houding. Maar 't is maar 40 km dus da's geen erg.

Ik ben echt benieuwd voor morgen. Ik verwacht daar enorm sterke atleten tegen te komen. Ik ga er zoveel mogelijk van genieten. Ergens in mijn achterhoofd speelt de hoop om top tien te halen, maar zal waarschijnlijk wel al te hoog gegrepen zijn. Ach, we zien wel.
Wel een zeer raar parcours voor een Belgisch Kampioenschap : het fietsen zal gebeuren op een parcours van 4 km, met daarin acht bochten, waarvan 2 turn arounds van 180 graden. en dat rijden we dan 9 keer. Zal raar zijn om zo telkens weer uit je tempo te zijn bij zo'n turnaround en zeer lastig om je dan opnieuw op gang te trekken.
We zien wel morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten