dinsdag 4 juni 2013

change of plan


Vandaag een zwemtraining

13u SWIM 0:57:32; 2700m

1500 long easy swim (tempo 2:07)
300 swim
300 pb
200 swim
200 pb
200 pb


Ik heb er voor het eerst een lange inspanning in gestoken : 1500 meter aan één stuk. Wel rustig aan gedaan.

Maar dat was niet het grote nieuws vandaag. Andere koek is dat mijn plannen voor volgend weekend zijn veranderd. In plaats van de halve triatlon van Breda zal ik deelnemen aan de duatlon van Wevelgem.
Er zijn vele redenen : praktisch is Breda moeilijk te organiseren voor mij in een weekend voor de start van mijn zoon zijn examens. Daar komt bovenop dat ik niet te lang wil moeten recupereren na dit weekend alvorens ik weer kan doortrainen voor Zurich, en dan is een kortere wedstrijd toch geschikter dan een lange. Bovendien zal het water ijskoud zijn wat misschien wel de recuperatieperiode nog wat verlengt. Tot zover de negatieve redenen. Maar er zijn ook positieve. Ik wil wel eens proeven van duatlon. Het zou een interessante ervaring kunnen worden, en een goede snelheidstraining.
Het wordt dus niet Breda maar Wevelgem dit weekend. En daar moest ik nog kiezen tussen de recreatieve duatlon in de namiddag of het Belgisch Kampioenschap voor Masters 40+ op de middag. Daar heb ik dan weer niet lang over getwijfeld. De kans om eens te strijden in een Belgisch kampioenschap laat ik niet liggen. Dat betekent waarschijnlijk wel dat er een zwaar deelnemersveld zal zijn, maar dat kan je ook net als iets leuks zien.
Geen flauw idee wat ik er van moet verwachten. Ik ken ook die atleten niet. Maar kwestie van mezelf een beetje scherp te stellen, droom ik toch van top tien. We zien wel!

Zondag op het schema : 10 km lopen - 40 km fietsen - 5 km lopen. Vlammen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten