woensdag 26 juni 2013

easy going


Een recuperatieweek dus - amai dat voelt echt wel heel rustig aan.

Maandag 

In de namiddag een half uur onder handen genomen door de osteopaat. Is telkens weer de moeite, want er kruipt toch wel wat scheef met al die trainingen in die gewrichten blijkt telkens weer. Mijn heupgewrichten worden telkens weer losser gemaakt. Niet bepaald de soepelste gewrichten bij mij volgens de osteopaat. En als daar nog eens bijkomt dat de gluteus en de hamstrings mijn weak points zijn, tja dan is er wel wat werk aan de winkel natuurlijk.

CORE STABILITY 0:20:00

's Avonds nog 20 minuten core stability oefeiningen gedaan. Shame on me dat dat er de laatste maand niet meer van gekomen was.

Dinsdag

Dinsdag heb ik de dag afgesloten met een zalig zomers avondloopje.

RUN 0:56:33; 10,65 km; 12,2 km/u; gem HSL 116; max HSL 131

Woensdag

SWIM 1:06:00; 3300 meter.

Woensdagnamiddag naar de Blaarmeersen, waar het duidelijk is dat de examens afgelopen zijn. Wat een zalig sfeertje hangt er daar zeg.
Soit, een lange zwemtraining gedaan waarbij mijn bovenarmen op het einde toch wel pijnlijk begonnen aan te vullen.


In die dagen ook twee straffe ervaringen gehad met ... winkels.

Ten eerste Fietsen Van De Hauwe in Melle, een fietsenzaak waar service nog echt hoog in het vaandel gevoerd wordt. Da's al jaren duidelijk. Maar ook nu weer bij de noodzakelijke vervanging van mijn hartslagmeter laten ze zich alweer van hun beste kant zien. Ik ben er vaste klant aan huis, dat klopt. En sommige zaken hebben daar nog oog voor.



En ten tweede Sports Control. Ik train al drie jaar met de dorstlessers, energiedranken en recuperatiedranken van Sports Control, en ik ben er echt wild van. Ze hebben al mijn voedings- en vooral hydratatieproblemen opgelost. Wat mij betreft een topmerk. In aanloop naar een Ironman volg ik vooral de laatste week een ORS kuur. In de maand daarvoor drink ik ook al regelmatig een ORS drank. Dat is gewoon een heel zoute drank die er voor zorgt dat je vocht goed opgehouden wordt in je lichaam. Een tekort aan zout zorgt er immers voor dat vocht niet goed wordt vastgehouden in je lichaam (anderen kunnen dit waarschijnlijk wetenschappelijker uitleggen). Soit, de ORS drank van Sportscontrol was de laatste weken niet te vinden, en er zouden leveringsproblemen geweest zijn. Via de website van Sports Control stuurde ik een mailtje naar hen met de vraag of en hoe ze binnenkort ORS zouden kunnen leveren. Binnen de 2 uur na dat mailtje kreeg ik van de directrice van Sports Control een telefoontje met een oplossing voor het leveringsprobleem. Ze nam bovendien de tijd om efkes de evoluties in hun sportdranken te overlopen, en mij nog wat tips te geven rond het gebruik. Ondertussen polste ze ook nog eens naar mijn ervaringen met Sportscontrol-producten. Hoe dicht kan je bij je klanten staan?



't Doet me deugd in beide gevallen dat er nog zaken zijn die hun klanten zo verzorgen en de band met hun klanten zo belangrijk vinden.

Nee, ik wordt echt niet gesponsord door Van Den Hauwe en Sportscontrol. Da's niet waarom ik hier zo'n plaats maak voor deze zaken. 't Is echt van pure klantentevredenheid!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten