donderdag 13 juni 2013

no time to waste


Ik heb nog weinig tijd te vermosen in aanloop naar Zurich, maar na zo'n wedstrijd moet je anderzijds toch ook een beetje bekomen. In mijn evenwichtsoefening tussen rusten en trainen heb ik de vorige 3 dagen het volgende gedaan:

DINSDAG SWIM 0:37:12; 1920m

Een openwater training met David in de Nieuwdonk. David heeft 3 maanden niet meer gezwommen en dat was er aan te merken. Voor het eerst in jaren zwom ik er hem los af. Behalve de laatste 300m, want toen ontdekte hij de geneugten van het 'in de slipstream zwemmen'. Hij lag schuin achter mij en wist me te vertellen dat je daar echt perfect ligt en zelfs moet inhouden. Ik had daar al 't een en 't ander over gelezen, maar misschien moet ik dat nu ook wel eens leren. Het verschil was immers treffend. Hij lag daar 250m te genieten van mijn snelheid om dan in de laatste 50 m erop en erover te zwemmen. Zou me in Zurich veel energie kunnen sparen.

Goed gezwommen vandaag.

WOENSDAG RUN 1:00:02; 13,3 km

Vandaag stond een laatste lactaattest bij Stefaan op het programma. De benen nog wat stijf, maar ik had er wel zin in. Zo zag de test er uit :

2,65 km @ 5:02
2 km @ 4:49
2 km @ 4:31
2 km @ 4:09
2 km @ 3:46
2,65 km @ 5:02


En de resultaten zijn verbluffend.
Het einde van mijn extensieve zone (LT) is verplaatst van 12,8 km/u (tempo 4:42) naar 14,1 km/u (4:19). Da's straffe kost en da's ook de belangrijkste verschuiving voor de lange afstand.
Ook mijn overslagpunt is verschoven: van 14,5 naar 15,2 km/u

De form is goed, maar ik heb nog wel wat langere duurlopen nodig. Voorlopig is de langste 22,5 km. Er zouden er toch nog een 5 tal tussen de 23 en de 32 km moeten kunnen gelopen worden in aanloop naar Zurich.

En ik moet nu beginnen nadenken over het tempo waaraan ik in Zurich mijn tempo wil starten. En dan moet ik de volgende weken vrij veel trainen aan dit tempo.

DONDERDAG BIKE 4:46:25; 142,7 km; 30 km/u; gem HSL 114; max HSL 134

Nog niet volledig hersteld maar wel een lange fietstraining nodig hebben? Hoe combineer je dat? Door alles extensief te rijden, was mijn denkpiste. En dat lukte wonderwel. In de voormiddag 80 km, dan een passage van 2,5 uur op het werk, om er dan nog eens 62 km aan toe te voegen. Ze staan toch schoon op de teller.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten