woensdag 19 juni 2013

snelheidsbeperking


BIKE (woon-werk) 0:42:05; 19,2 km; 27,4 km/u; gem HSL 101; max HSL 131

Ik kwam helemaal afgepeigerd thuis van het werk. Zware evaluaties en nu al dagen eindeloos rapportjes, leeragenda's, examens aan het doornemen en evalueren. Helemaal dul ben ik er van, en zo kwam ik vandaag ook thuis. IK stond wat paraplu, en wist dat ik 's avonds zeker nog 4 uur verbeterwerk voor de boeg had + een looptraining. Vraag me niet hoe het gebeurd is, maar 20 minuten na thuiskomst stond ik met mijn dwaze kop bij 30°C in mijn loopkleren aan mijn voordeur, klaar voor een training.

RUN 1:03:50; 14 km; 13,2 km/u (tempo 4:33)

Mijn hartslagmeter was helemaal van slag (van de warmte?) en ik ook tegen 't einde van de training. Ik had bovendien te snel gelopen. Bedoeling was alles aan 4:40 - 4:45 en twee keer drie km aan tempo 4:30. Maar ja, dan kom je niet aan een gemiddelde van 4:33 hé. 't Is enorm zoeken nu ik mijn racetempo aan het zoeken ben. Ik merk wel dat ik makkelijk opklim naar 4:30 en dat ik dan meestal ergens bij 4:24 beland. Maar toch, 4:30 het voelt aan als te snel voor een marathon op het einde van een Ironman.
Anderzijds is dat natuurlijk moeilijk in te schatten : pijn gaat het sowieso doen die marathon.
IK ga er nog eens mijn statistieken van 2 jaar geleden in Zurich bij halen. Eens kijken hoe mijn zones toen lagen, en welke tempo ik toen gekozen had. Ik herinnerde me dat dat toen echt wel goed voelde in Zurich, maar dat ik toch te vroeg mijn eerste klop kreeg. Toen een marathon in 3u37. Als ik gevoelig beter wil doen deze keer, moet daar sowieso 10 minuten af natuurlijk.
Ach ik ben een beetje te veel aan het rekenen denk ik. Gewoon trainen en dat zal zichzelf wel uitwijzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten