vrijdag 8 november 2013

catch and kick


Na het advies van Adam Young ben ik vertrokken voor een volgende fase in mijn technische zwemevolutie. Ik breid mijn focus nu uit naar de kick (voeten en benen) en naar de catch (grijpen van het water vanaan het verste punt vooruit naar achter).

Twee nieuwe oefeningen : the ballet leg kick (uncool) en de torpedo kick (pretty cool!)

The ballet leg kick doe je per plekke aan de zijkant van het zwembad alvorens je baantjes begint te zwemmen. Ik kan hem eigenlijk niet uitleggen, en ik vind er geen foto of video van (gewoon eens koemn kijken dus, en inet lachen aub) : )

The torpedo kick zie je hier :

Al voer ik hem wel dieper in het water uit.

En voor de rest bij de gekende oefeningen opletten op de kick (bij de kick on side) en op de insteek en catch voorbereiding (6/1/6)

13u SWIM 0:43:10; 2200m


Distance
Work out
Aids
Recup
Repeats
WARM UP
900
3 * (3*100)
-       #1 : easy (low breathing)
-       #2 : pull buoy - focus on catch
-       #3 : torpedo kick + swim


Pull Buoy
10 sec inbetween
9
MAIN SET
1000
5 * 200

= 100m (Up : kick on side / Down : swim) + 100m (Up : 6/1/6 / Down : swim)
DON’T LET THE ARM DROP !!
Fins
15 sec between
3
COOLING DOWN
100
easy


1
100
easy
Pull Buoy

1
100
easy
Fins

1




















Vanavond nog een spinningles, maar daar schrijf ik morgen wel iets over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten