zondag 10 november 2013

in the mood


Echt wel in de triatlon mood vandaag. 't Is zo'n echte happy happy joy joy dag.

1. Het is eindelijk gelukt om eens drie zwemtrainingen op 1 week te plannen.

14u SWIM 0:57:00; 2800m

Na een aantal drills die helemaal gefocused waren op drills voor de kick, heb ik met David een drafting sessie gedaan : in elkaars slipstream zwemmen. Amai, da's confronterend : als je achter iemand zwemt zit je nooit echt in je ritme omdat je moet aftremmen, en als je vooraan zwemt zit je je makkelijk te enerveren in het feit dat er iemand achter jou ... uhm ...zit te remmen.
Soit, binnen 2 maanden mogen dit soort oefeningen geen effect meer hebben op mijn zwemstijl. Ik moet helemaal 'at ease' zijn bij zo'n situaties. Vandaar dat deze trainingen ook nuttig zijn natuurlijk.

2. David back in business


 Ja ja, groot nieuws. Ik had het al een paar weken zien aankomen, maar ik denk dat het nu wel officieel mag gemaakt worden : David is back in business. Weer helemaal gebeten door het triatlon virus, en serieus aan het trainen geslaan. De max! Ik had er mij al een beetje bij neergelegd dat hij er niet echt meer bij was, maar dit wordt dubbele fun. Daarnet na het zwemmen toch al eens 3 potten op gedronken samen. : )

3. 10 uur

Oh ja, ik heb deze week voor het eerst de kaap van 10 uren overschreden. Een trainingsweekje van een goede 10 uur. Het kwam zowat vanzelf.

4. Hotel geboekt

En om de dag helemaal compleet te maken: ik heb mijn hotel in Frankfurt geboekt. Ik zal er zelf voor het eerst redelijk op voorhand zijn: al vanaf de woensdag. Dat opent mogelijkheden om toch nog eens het fietsparcours te verkennen. 't Zal toch al een 6 tal jaren geleden zijn dat ik daar gereden heb, dus een opfrissertje kan geen kwaad. Zeker omdat ik daar echt wel snel wil fietsen. Parcourskennis is dan goed meegenomen.

Happy happy joy joy!!

Eindelijk 3 zwemsessies in 1 week

Geen opmerkingen:

Een reactie posten