zondag 17 november 2013

duurloop met tempo's


De week heb ik vandaag afgesloten met een duurloop.

11u RUN 1:09:40; 14,5 km; 12,5 km/u; gem hSL 128; max HSL 159

Na 5 kilometer rustig op te warmen (opwarmen wordt alsmaar belangrijker gezien de temperaturen these days, en gezien mijn leeftijd) een eerste prik door een kilometer aan LT te lopen (hSL 140; tempo 4:21), dan terug recup kilometer en opnieuw een LT kilometer (tempo 4:25). Na deze twee tempo-kilometers opnieuw een kilometer rustig lopen en dan in de volgende 2 kilometer 4 keer 300 meter in de intensieve zone lopen, telkens gevolgd door 200 meter recup. De kilometertempo's van de 300 meter blokjes waren 3:53; 3:53; 3:55; 3:57. Die blokjes gingen uiterst vlot, en het uitlopen daarna was dan ook een peulenschil.
Ik moet zeggen dat die duurlopen over het uur zeer vlot verteerd worden.

Ik klok af op een trainingsweek 12 van 8u30. Niet overdreven veel, maar er zat veel kwaliteit bij, vooral in het zwemmen (3 *), in het fietsen door de spinningles van vrijdag, en in het lopen vandaag.

Volgende week staat op zondag de winterduatlon van Wachtebeke op het programma. En zeggen dat ik nog geen minuut op mijn mountainbike gereden heb. Ik zal die best deze week toch eens testen, denk ik.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten