zaterdag 2 november 2013

schuiven


De agenda van mijn vrouw (zit in haar hoofd) en de agenda van mij (op papier) waren niet compatibel vandaag. En aangezien wij mannen dan meestal het onderspit delven, heb ik mijn zwemtraining moeten schrappen (zeer spijtig want ik had er veel zin in). Maar geen getreur, voor volgende week heb ik al 3 zwemtrainingen ingepland.

De fietstraining op de rollen heb ik wel kunnen doen. Een interessante training die ik ooit eens ergens opgepikt heb (ik denk in het magazine Triathlete Europe) en die opgebouwd is rond cadans oefeningen.

15u BIKE 1:00:00; gem HSL 112

  • Warming up = 10 min
  • Main set # 1 = 3 * 5min (1 min left leg, 1 min right leg, 1 high cadence, 2 recup): dus eerste minuut enkel met rechterbeen trappen, 2e minuut enkel linker, dan één minuut aan cadans 115-120 draaien, en daarna 2 minuten easy. En dat schema'tje drie keer volmaken.
    Recuperatie = 5 min 
  • Main set # 2 = 10 min (building up cadence 75 - 80 - 85 - 90 - 95 @ 170 watt) : eerste 2 min aan cadans 75 en zo elke 2 minuten de cadans verhogen met 5. ondertussen houd je de wattage op 170 door ook telkens één versnelling lichter te schakelen
  • REcuperatie = 5 min
  • Main set # 3 = 10 min (building up cadence 75 to 95 @ 170 watt) : idem aan main set # 2
  • Cooling down = 10 min

Geen opmerkingen:

Een reactie posten