zondag 23 december 2012

vooruitkijken en plannen

Ik vind dat de verkenningsronde van mijn huidige triatlon-voorbereiding zowat afgelopen is. Tijd om eens te kijken hoe we de volgende 2 maanden willen aanpakken.

Wat betreft het lopen ben ik zeer tevreden. De vervelende blessure van vorig semester is van de baan en ik heb opnieuw een degelijke basisconditie. Voorlopig  is het niet nodig om meer looptrainingen in te lassen. Drie keer per week volstaat. Mijn langste loop is nu 11 km, dat mag oplopen naar 14 max 15 km tegen eind februari.

Bij het zwemmen moet er vanaf januari meer regelmaat in mijn trainingen komen. Ik heb vanaf januari echt wel mijn drie zwemtrainingen per week nodig. Maar ik ben tevreden over mijn vorderingen. Ik lig echt veel beter in het water dan de vorige seizoenen, dankzij het grondig doornemen en volgen van het swimsmooth systeem. Ik voel dat ik klaar ben om ook qua zwemsnelheid wat progressie te maken.

Maar het grote zorgenkind is absoluut het fietsen. Ik moet dringend meer fietsen. In fietsen heb ik nog een grote groeimarge, en ik heb veel meer kilometers op de teller nodig. Qua fietsen ben ik voorlopig absoluut niet tevreden over mijn trainingskilometers. Ik heb toch wel minstens 4 trainingen per week nodig. Daar mogen gerust af en toe trainingen van 1 uur in zitten. Maar ik moet echt ook beginnen werken aan langere trainingen. 60, 70, 80, 90 km.... Tegen eind februari moet ik toch makkelijk een training van 90 km kunnen afwerken. Nu maar hopen dat de weergoden wat meezitten de volgende 2 maanden.

Wat de rol zal blijven van mijn krachttraining en core stability is wat onzeker. Alhoewel, core stability ga ik gans het seizoen proberen blijven doen. Dat kan ik makkelijk thuis doen. Ik ga me ook wat hulpmateriaal aanschaffen zoals een bossu bal en een fitness zitbal. Maar de krachttraining, daarvoor moet ik naar de fitness zaal. Daar moet ik met Bart van Fitality eens overleggen wat hij de volgende 2 maanden nog voorziet voor mij, en dan moet ik afwegen of ik daar nog de tijd kan insteken. Want belangrijkst van al, is de wekelijkse regelmaat van 3 zwem-, 4 fiets- en 3 looptrainingen.

Nu maar hopen dat het me tijdens de feestdagen lukt om met mate te genieten.

Het doel voor dit seizoen is duidelijk en opnieuw tweeledig : in Zurich een derde Ironman-finish binnenhalen en mijn Zurich tijd van 10u57 proberen verpulveren tot 10u30.

The dream is only over, if we stop believing it!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten